11|
5269
|04.04.2011
НОВИНИ
Анализатори: Партиите са длъжници на избирателите си
54% от българите са категорични, че ще гласуват на президентските избори през есента. На местните избори ще гласуват 61% на сто от гласоподавателите. 64% от българите пък смятат, че начинът на управление на тяхната община трябва да се промени. Повече от половината граждани пък са категорични, че кметът в тяхната община трябва да се смени. Това показва проучване на Центъра за анализи и маркетинг.
Според Юлий Павлов, директор на Центъра за анализи и маркетинг, партиите са длъжници на избирателите, защото все още не са обявили кандидатите си.
Ако изборите за президент бяха днес, кандидатът на ГЕРБ би получил 25,1%, на БСП - 14,1 %, на „Атака" - 2,6 %, на ДПС - 2,1 %. За СДС биха гласували 1,7 %, за ДСБ - 1,2 %.
20,4 % биха гласували за Росен Плевнелиев, ако се кандидатира за президент. 13,2% би спечели Ивайло Калфин. За Меглена Кунева биха гласували 12,7 %, за Надежда Нейнски - 4,2 %, за Волен Сидеров - 4 %. 12.4% от анкетираните са заявили, че няма да гласуват на предстоящите местни избори.
Под една трета от хората са доволни от настоящия си кмет - едва 28,6% смятат, че той трябва да бъде преизбран.
Ако днес се проведат местни избори ГЕРБ ще спечели 27.7% от вота, БСП - 15.2, ДПС - 5.5, "Атака" - 3%, СДС - 2.7%, ДСБ - 1.4%., РЗС - 1.2%, АБВ - 1.1%, НДСВ - 0.9%, ВМРО-БНД - 0.5%. Не биха гласували 30%. Има консолидация на избирателите на БСП и те се връщат към партията, заяви социологът Юлий Павлов.
Ако парламентарните избори бяха сега за ГЕРБ биха гласували 29.3% от избирателите, докато през януари тази година подкрепата за ГЕРБ е била 31.4%. Покачване на резултатите има при Коалиция за България - през януари 11.7%, а през март 16.3% биха гласували за коалицията. Леко покачване има и при следните партии: ДПС - 5.7% през януари, през март - 6.4%; "Атака" - 3.3% през януари, 3.8% през март; Синята коалиция - 3% през януари, 3.7% през март.
39.2% от анкетираните се определят в центъра като политически възгледи. За дясномислещи се определят 15.7%; за център-дясно - 19.7%; за център-ляво -13.1%; за лявомислещи се определят 12.2%.
Почти сигурно е, че следващият президент ще бъде от ГЕРБ, смята Юлий Павлов. Според него всички политически сили са длъжници на избирателите, защото половин година преди изборите още няма ясни кандидатури. Във всички нормални държави кандидат-президентските двойки са ясни поне година преди изборите, подчерта социологът.
Липсата на ясни кандидати е нечестна игра не само към социолозите, а най-вече към избирателите, които няма да имат време да се ориентират. Единствената официално обявена кандидатура е на лидера на „Атака" Волен Сидеров, който обаче не прави нищо, коментира Павлов.
В същото време има един неофициален кандидат-президент, който вече прави кампания, появява се често в медиите, провежда срещи в страната, каза социологът. Това е бившият еврокомисар Меглена Кунева и тя тихо води кампания за президентските избори, подчерта Павлов.
Той посочи като причина за необявяването на кандидатури страхът от атаките с компромати и даде пример с изнесените факти срещу Цветан Цветанов. "Но който се страхува от мечки, не ходи в гората. Няма как кандидат да се появи в последната минута и да спечели изборите", заяви социологът.
Той призова партиите да не подценяват кампанията и час по-скоро да обявят своите кандидати за президентска двойка.
Според данните на изследването на Центъра за анализи и маркетинг, кандидат на ГЕРБ ще излезе на първо място на първи тур на президентските избори. За второ място има известни колебания, които зависят от това кой ще е кандидатът на БСП и каква ще е политическата подкрепа към Меглена Кунева. Ако БСП реши да играе за Меглена Кунева, тогава пък десните избиратели, които са заявили, че биха гласували за нея, ще оттеглят доверието си и ще изберат друг кандидат. По данни от изследването Кунева събира подкрепа от електората на повечето политически сили, включително и от избирателите на ГЕРБ. Причина за това, според Юлий Павлов, е липсата на предизборна кампания и ясни имена на кандидати.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads