9|
7122
|30.08.2015
НОВИНИ
Арабски бг-зетьове движат трафика на бежанци
Не е вярно, че България е остров на Балканите, в който ние сме останали извън времето и пространството и миграционните потоци ни заобикалят.По моя информация, бизнесът в София се движи от араби, женени за българки. Местата, където се уговаря трафикът на хора, са кафенетата около мола „Мария Луиза". Това заяви пред БНР журналистът Стефан Ташев, автор на няколко публикации за трафика на нелегални мигранти.
"Денонощно от турската граница влизат нелегално хора и се извеждат през българо- сръбската граница. Между 150 и 200 души на 24 часа се извеждат край Видин.
Бул. „Мария Луиза", особено в частта покрай Лъвов мост е превърнат в пункт за пренасочване на нелегални емигранти", категоричен е Ташев.
Той разполага със снимки, че таксита докарват в района само млади мъже. Според него таксита ги превозват след това до Видин, откъдето продължават на Запад. Масовата практика е хората да бъдат превозвани с товарни бусове, без прозорци, за да не се вижда вътрешността.
Журналистът сподели и за случаи на замръзнали мигранти и изчезнали трафиканти, които не са били оповестявани официално.
Тарифата за прекарване на един човек от Истанбул до българската граница е около 3000 евро, а влизането в Сърбия през зелената граница - 850 евро, по данни на Ташев, който е категоричен, че страната ни е само транзитен пункт и митрантите нямат желание да остават тук:
Това е от София до Белград. В Сръбско ги поемат сърби трафиканти, след което целта е Унгария и Германия, и Австрия.
По моя информация, бизнесът в София се движи от араби, женени за българки. Местата, където се уговаря трафикът на хора, са кафенетата около мола „Мария Луиза".
Там се оформя един квартал от такива хора, които движат този бизнес съвместно с българи. От българска страна участват хора от организираната престъпност - бивши затворници, хора, които са се занимавали с това, включително и хора, осъдени в Сърбия за трафик на хора и лежали в сръбски затвори.
Журналистът не очаква да има последици от ужасяващото разкритие, че и българи са замесени в смъртта на 71 души.
Не са известни имената на жертвите в камиона-ковчег в Кечкемет. Ташев предполага, че властите у нас имат информация за самоличността на задържаните българи, но вероятно заради договорка с Унгария не ги оповестява.
"Има страшен бум на каналджийство в момента. Това го отчита и МВР официалния си отчет за първите 6 месеца на годината. Там се казва, че най-голяма заплаха за България, освен тероризма, са каналджийството и бумът на натиск върху границата. Те дават едни цифри на това, което са заловили. Примерно, на българо-сръбската граница са задържани при опит да напуснат страната над 3000 души. Но според мен, цифрата е много по-малка", твърди Ташев.
Ташев направи паралел на ситуацията в Северозападна България сега и през 1991-95 г., когато масово хората са се занимавали с трафик на гориво заради Югоембаргото. Сега хората от пограничните села масово се занимават с трафик на хора, категоричен е той. По брега на р. Тимок се виждат хиляди следи от човешки стъпки.
Журналистът Тома Биков, който е съветник на Румяна Бъчварова в качеството ѝ на вицепремиер призова Ташев да подаде сигнал в МВР. Той каза, че, по закон, за трафик на хора у нас е предвидена само парична глоба. Междувременно в Унгария променят 13 закона, за "да развръжат ръцете" на граничните си полицаи.
Така че ние ще трябва да пригодяваме законодателството си към този проблем и да изведем трафика на хора като изключително сериозно престъпление. Според мен - дори с ранг на трафика на наркотици.
Това е проблем, който е сериозен, но аз мисля, че фактът, че не минава оттук големият поток на хора говори, че България не е най-удобната дестинация за този тип престъпления.
Не казвам, че няма такива, но дори в арабски социални мрежи и сайтове, на България се прави антиреклама като дестинация за преминаване на тези хора. И това не е само заради ниския стандарт на живот, едва ли е по-нисък отколкото в Сирия, Афганистан или Пакистан, просто тук се създават много трудности на трафикантите.
Бул. „Мария Луиза", особено в частта покрай Лъвов мост е превърнат в пункт за пренасочване на нелегални емигранти", категоричен е Ташев.
Той разполага със снимки, че таксита докарват в района само млади мъже. Според него таксита ги превозват след това до Видин, откъдето продължават на Запад. Масовата практика е хората да бъдат превозвани с товарни бусове, без прозорци, за да не се вижда вътрешността.
Журналистът сподели и за случаи на замръзнали мигранти и изчезнали трафиканти, които не са били оповестявани официално.
Тарифата за прекарване на един човек от Истанбул до българската граница е около 3000 евро, а влизането в Сърбия през зелената граница - 850 евро, по данни на Ташев, който е категоричен, че страната ни е само транзитен пункт и митрантите нямат желание да остават тук:
Това е от София до Белград. В Сръбско ги поемат сърби трафиканти, след което целта е Унгария и Германия, и Австрия.
По моя информация, бизнесът в София се движи от араби, женени за българки. Местата, където се уговаря трафикът на хора, са кафенетата около мола „Мария Луиза".
Там се оформя един квартал от такива хора, които движат този бизнес съвместно с българи. От българска страна участват хора от организираната престъпност - бивши затворници, хора, които са се занимавали с това, включително и хора, осъдени в Сърбия за трафик на хора и лежали в сръбски затвори.
Журналистът не очаква да има последици от ужасяващото разкритие, че и българи са замесени в смъртта на 71 души.
Не са известни имената на жертвите в камиона-ковчег в Кечкемет. Ташев предполага, че властите у нас имат информация за самоличността на задържаните българи, но вероятно заради договорка с Унгария не ги оповестява.
"Има страшен бум на каналджийство в момента. Това го отчита и МВР официалния си отчет за първите 6 месеца на годината. Там се казва, че най-голяма заплаха за България, освен тероризма, са каналджийството и бумът на натиск върху границата. Те дават едни цифри на това, което са заловили. Примерно, на българо-сръбската граница са задържани при опит да напуснат страната над 3000 души. Но според мен, цифрата е много по-малка", твърди Ташев.
Ташев направи паралел на ситуацията в Северозападна България сега и през 1991-95 г., когато масово хората са се занимавали с трафик на гориво заради Югоембаргото. Сега хората от пограничните села масово се занимават с трафик на хора, категоричен е той. По брега на р. Тимок се виждат хиляди следи от човешки стъпки.
Журналистът Тома Биков, който е съветник на Румяна Бъчварова в качеството ѝ на вицепремиер призова Ташев да подаде сигнал в МВР. Той каза, че, по закон, за трафик на хора у нас е предвидена само парична глоба. Междувременно в Унгария променят 13 закона, за "да развръжат ръцете" на граничните си полицаи.
Така че ние ще трябва да пригодяваме законодателството си към този проблем и да изведем трафика на хора като изключително сериозно престъпление. Според мен - дори с ранг на трафика на наркотици.
Това е проблем, който е сериозен, но аз мисля, че фактът, че не минава оттук големият поток на хора говори, че България не е най-удобната дестинация за този тип престъпления.
Не казвам, че няма такива, но дори в арабски социални мрежи и сайтове, на България се прави антиреклама като дестинация за преминаване на тези хора. И това не е само заради ниския стандарт на живот, едва ли е по-нисък отколкото в Сирия, Афганистан или Пакистан, просто тук се създават много трудности на трафикантите.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads