Българският туризъм е неустойчив и зависим само от летния сезон

Гостът посочи, че у нас липсва по-широка визия за развиване на туризма и преминаване от лятна и морска дестинация към такава, която предлага ежегоден и разнообразен туризъм. Попов сравни бреговата на ивица на България с тази на Гърция и Турция, и ако нашите южни съседи имат съответно 14 хил. и 8 хил. км бряг, у нас това е 350 км, които вече са презастроени. В същото време 30% от територията на страната е планина.
Развитието на останалите видове туризъм позволява по-дълъг и дори целогодишен туристически поток и заетост на местата за настаняване, а всъщност това, което се получава е свръхтуризъм по Черноморието в два месеца на година, а в останалото време комплексите пустеят, коментира събеседникът.
„Българският туризъм не е устойчив. Всичко е концентрирано в два месеца – юли и август, в които се изсипват стотици хиляди души и след това тези комплекси пустеят“
„Устойчивост е туризмът да върви бавно, да има целогодишна заетост, предвидимост и приходи към местните общност“, посочи Димитър Попов. В същото време институциите не са погрижили и за адекватното осигуряване на инфраструктура и свързаност за развитието на сектора.
Попов заяви, че лишаването на София от работещи лифтове е „еманация на нашата глупост“. Той каза, че липсва мисъл за транспорт, за маршрути, за дигитализация и тяхното обвързване за удобството на местните и чуждестранните туристи. А това задушава потенциала на страната.
Друг проблем, според него, е и във въздушния транспорт. Нискотарифните авиокомпании отварят нови и по-далечни пазари като Саудитска Арабия, Армения и Грузия, но тези полети са спират поради затруднения визов достъп за туристите от тези страни.
В същото време Шенген също е нож с две остриета, смята експертът. Посетители от Румъния идват вече по-лесно у нас, но трафикът също толкова лесно се пренасочва и към Гърция.
„Аз мисля, че има доста недообмислен и и прекалено бодряшки ентусиазъм, че с членството ни Шенген ще цъфнем и вържем. Същото ще се случи и с еврозоната. Туристите не ги интересува валутата, а цената. Вече продаваме зимните пакети с поне 10% по-високи цени, а лифт картите още не са обявени.“
Моля, подкрепете ни.





