Българските учители са доволни от професията си

МОН отчита удовлетвореност и мотивация сред българските учители, както и нарастващ престиж на професията. Дори учителите в селата са доволни от работата си колкото колегите си в града.
42% от преподавателите смятат, че професията им е ценена от обществото.
95% от учителите имат добри професионални отношения с персонала, а 90% могат да разчитат на своите колеги.
85% от наскоро завършилите учители оценяват качеството на педагогическо си обучение като високо.
Дисциплината в класната стая все още остава предизвикателство. За поддържането й учителите отделят средно 12% от часовете.
Делът на българските учители, които използват изкуствен интелект в работата си, е 22%, като най-често той се използва за обобщаване на теми и създаване на упражнения за учениците.
Изследването е на TALIS 2024, което е най-мащабното проучване в света за прогимназиални педагози и училищни директори.
Моля, подкрепете ни.





