Близо 80% от асансьорите в България не отговарят на съвременните изисквания за сигурност
По думите му и в момента се случват инциденти с асансьори, но държавата не предприема необходимите мерки и няма интерес да се обяснява защо инцидентите се случват.
Маринков даде пример с фаталния инцидент в Бургас със студент, който превозва хладилник в асансьора. Той посочи, че такива неща са се случвали в европейските държави още през 70-те години и са взети решения асансьорите да бъдат оборудвани с кабинна врата.
"Ние сме с поне 35 години назад, дори от бившите държави от социалистическия лагер. Дори не говоря за западните страни. Асансьорите масово са над 30-годишни. Имаше държавен асансьорен завод, той затвори през 1994 г. Той е произвел поне 90 000 асансьора. Няма резервни части за тези асансьори. Намират се заместители, но те не са качествени и подходящи за тези асансьори. Много често се премахват части и защитите на асансьорите, за да са в движение", обясни гостът на "България сутрин".
Маринков алармира, че във всеки един момент е възможно да има страшно много инциденти с асансьори. И изтъкна, че в някои градове са изчезнали асансьорните техници.
Нов асансьор би консумирал около 90% по-малко електроенергия. Новите асансьори дори произвеждат енергия при движението си и са подходящи за програмите за енергийна ефективност.
"Асансьорите трябва да бъдат финансирани чрез спестените енергийни разходи, което е постижимо, ако се гони висок енергиен клас. Държавата е длъжна да се грижи за сигурността на хората. Трябва да приложи европейски стандарт, който казва какви мерки трябва да се предприемат при старите асансьори", настоя Маринков.
Главният секретар на Българската асансьорна асоциация поясни, че веднъж годишно трябва да има технически преглед на всеки асансьор и освен това всеки месец - поне едно посещение на техниците. За старите асансьори функционалната проверка трябва да е веднъж на всеки ден 10 дни, но според него това не се случва и хората могат да го разберат по много ниските такси, които плащат за асансьорна поддръжка.
Моля, подкрепете ни.