Реклама / Ads
1| 2498 |09.12.2024 НОВИНИ

Частни фирми правят революция в пътуването с влак в България?

.
Проф. Симеон Ананиев
"Нашите железопътни линии са в ужасно състояние и те са една от причините Европа да не може да строи бързите линии, които иска за свързване на европейските столици", заяви проф. Симеон Ананиев, който е представител на Асоциацията на железопътните предприятия, в студиото на "България сутрин".
 

Според него железопътният транспорт в България страда от остаряла инфраструктура и неподходящо управление. Либерализацията на железопътния пазар и концесионирането на линии се разглеждат като ключови стъпки за привличане на инвестиции и подобряване на качеството на услугите.

 

Тези промени са част от по-широка стратегия, която включва създаването на европейски регистър на железопътния състав и внедряването на електронно управление в транспорта.

 

Министерството на транспорта предлага разделяне на дейността на БДЖ на три лота, което има за цел да повиши конкуренцията и да подобри качеството на услугите. Проф. Ананиев отбеляза, че опитът на други държави, като Испания, показва положителен ефект от подобен модел – намаляване на цените с около 30% и увеличаване на пътникопотока с 25%. Конкуренцията между операторите може да доведе до повече опции за пътниците, вариращи от луксозни до икономични услуги.

 

"В Испания, по една важна линия, както София-Бургас у нас, има четирима превозвачи. Един вози луксозно, друг – икономично, и цените варират тройно. Това дава на хората избор като скорост, услуга и комфорт", каза още проф. Ананиев пред Bulgaria ON AIR.

 

Той подчерта, че терминът "частни оператори" не бива да се възприема негативно, тъй като става дума за разнообразие от компании – български, австрийски и немски.

 

Три български фирми вече проявяват интерес, като се очаква и участие от компании с опит в интегриран транспорт, какъвто е случаят с FlixMobility в Германия. Те могат да предложат комбинирани услуги с автобусен и железопътен транспорт, което дава възможност за по-ефективни пътувания.

 

Една от ключовите задачи пред държавата е определянето на линии, които ще бъдат субсидирани като обществена услуга. По думите на проф. Ананиев, важно е да се създаде интегрирана транспортна система, която да включва и автобусните превозвачи. Социалната политика, като например субсидирани билети за пенсионери и работници, е друг механизъм за пълноценно използване на железниците.

 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 1| 2585 |09.12.2024 Затягане на коланите: Великобритания въвежда визи за всички в ЕС . 16| 6606 |09.12.2024 Извънредна позиция на "Демократична България": Трябва да има правителство в рамките на 51-то Народно събрание . 0| 2470 |09.12.2024 КЗК хвана на мушка МВР и две общини за обществени поръчки . 3| 2436 |09.12.2024 Задържаха румънски съветник, свързан с охраната на президентския кандидат Джорджеску /видео/

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads