Реклама / Ads
33| 4853 |23.02.2021 НОВИНИ

Доц. Кунчев: Проблемът с ресторантите е като пием три ракии и дойде певицата

.
Какво ще се случи с хода на епидемията от COVID-19 при набиращата все по-голяма скорост трета вълна, отварянето на ресторантите от 1 март, за което се появи твърдо обещание и днес, и предстоящите парламентарни избори на 4 април? Този въпрос стои на дневен ред, а пред ”Свободна Европа” доц. Ангел Кунчев посочи - напълно е възможно тогава да се достигне връх, но ако темповете се запазят такива, проблем няма да има. Сиреч - няма да има чакащи в линейки пациенти и умиращи перд стълбите на болниците хора.
 

"Имам особено мнение по отношение посещението на ресторантите. При нашият манталитет мерките не се спазват. Не е проблем човек да седне, да вечеря в ресторант и да си тръгне. Проблемът е като ударим три ракии, дойде певицата, хванем се на хорото и забравим за всички мерки. Ако влезем в нормите, няма да е фатално", обясни още държавният главен здравен инспектор.

 

А иначе - Кунчев коментира хаоса със стартирането на масовата ваксинация на хора срещу COVID-19, липсата на организация, количества и избор на препарат, за което от здравните власти иначе уверяваха. Въпреки нареждането на премиера от вчера количества ваксини да се осигурят за малките населени места, проблеми с доставките има, а организирането на процеса все още изглежда далеч.

 

"И вчера, и днес масово се раздават ваксини на общопрактикуващите лекари. За съжаление не е достатъчно голям броят на ваксините. Имунизацията при личните лекари започна и най-добре беше да им дадем всичко, което им трябва. За момента такива са дозите. Въпрос на време е. В четвъртък пристигат нови дози от Moderna, а събота и неделя - от AstraZeneca. Ваксини ще има. Разшири се фронта на имунизацията, интересът е голям. Затова се стигна до такъв временен недостиг", обясни доц. Кунчев.

 

Здравният инспектор бе категоричен - държавата не фаворизира никой от препаратите, а страната ни е осигурила сравнително еднакви количества и от трите типа препарати.

 

"Засега работим основно с РНК ваксини и първата векторна. На Янсен ще дойде втората половина на месец март. Все повече се ускоряват доставките и все по-големи количества ше има. Това, което казахме, ще стане факт вероятно в края на март”, обеща Ангелов.

Заявката през месец март да имаме право на избор дойде и от друго място - шефът на столичната РЗИ д-р Данчо Пенчев.

 

"Хората ще имат тази възможност да избират. Няма я в момента. В момента правим ваксини с каквото можем", посочи още доц. Кунчев.

 

По думите му големият въпрос тогава ще е: Къде да се имунизираме и къде каква ваксина има, за да можем да изберем.

 

Интересът към ваксините обаче се оказа по-голям този, за който държавата изглежда беше готова. Поради очакваните големи доставки в момента първа доза от ваксините се поставя на максимално голям брой хора. Иначе казано - не се пазят количества за втората доза. Това поставя въпроса какво ще се случи, ако времето дойде, а ваксини няма?

 

"Нищо особено не се случва с хората, които не получат втора доза. Това е принцип на имунологията. Най-добър ефектът е да се направи тогава, когато трябва. Но няма проблем. Антитела има и след първата игла”, обясни още доц. Кунчев.

 

По думите му имунитет се придобива между 7 и 10 дни от първото поставяне.

 

"Това обаче не значи, че не може да носи вируса. Затова препоръчваме да се продължи спазване на мерките през целия период", обясни още здравният инспектор.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 28| 6123 |22.02.2021 Ангел Кунчев: Честно да ви кажа, изобщо не ми пука кога ще стигнем Румъния . 11| 3302 |19.02.2021 Доц. Кунчев: Инфодемията пълни главите на хората с глупости . 20| 3490 |16.02.2021 Половин България отново е в червената зона, иначе обещаваме отваряне на ресторантите . 6| 3377 |05.02.2021 Доц. Кунчев: С повече или по-малко болни - изборите ще се проведат

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads