Реклама / Ads
10| 4181 |20.02.2015

Харизанов и Карадимов в спор за лявото и дясното

.
Георги Харизанов и Росен Карадимов
Леви или десни мерки биха били по-полезни за социално-икономическото развитие на българската държава – такъв принципен дебат се оформи в предаването „Лице в лице” между Георги Харизанов от Института за дясна политика и Росен Карадимов от Института за нов икономически напредък.

 

Не фона на изминалите първи сто дни от управлението на втория кабинет „Борисов”, Харизанов посочи като стъпка в позитивна посока „излизането от показната политическа и икономическа изолация на кабинета „Орешарски” и приемането на правителството на Бойко Борисов в Брюксел. „Националните интереси очевидно се спазват – за това говори и промяната в позициите на президента Путин за „Южен поток”, коментира още анализаторът. Той защити и новия външен дълг от 16 млрд. лв. като средство за осигуряване на „предвидимост в икономическо отношение”.

 

Според защитника на „лявата теза” Росен Карадимов първите сто дни на новия кабинет „Борисов” „продължават тенденцията и рутината, която продължава 25 години”, защото липсват предложения за фундаментална промяна в икономиката. „Обществен ресурс трябва да бъде насочен към това държавата да стане основен играч в ключови сфери”, посочи той.

 

Георги Харизанов контрира, като изтъкна склонността на левите в България да обслужват едрия капитал вместо гражданина и припомни проекти като АЕЦ „Белене” и „Южен поток” на фона на негативното говорене срещу програмата за саниране, която ГЕРБ инициира.

 

След това разговорът премина към БДЖ, като Карадимов настоя, че кабинетът „Орешарски” е имал „ясни идеи за развитието на БДЖ”. „Имаше национален икономически приоритет за развитие на железопътния транспорт”, посочи той.

 

В този ред на мисли анализаторът предложи спешно да бъде приет закон за държавната предприятия, които да получат качествен мениджмънт и да бъдат качени на борсата. „Ако БДЖ се реформира така, това би било лява политика”, посочи Карадимов.

 

„Където има вложени пари, властта се изкушава да прави социална политика. Прави се социална политика с НЕК. Цената на тока е политика, БДЖ е политика”, контрира Георги Харизанов.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay Donate now
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. БСП и ГЕРБ в лют спор за дотациите на частните училища 15| 4927 |16.02.2015 . Антон Киссе: Споразумение има, но сърцето ми плаче за Донбас 9| 4169 |13.02.2015 . Държавата се погрижи за старините на певци и спортисти 14| 3884 |11.02.2015 . Според Сидеров танковете идвали 78| 4906 |05.02.2015

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads

НАЙ-ЧЕТЕНИ

    Реклама / Ads

    БЛОГОВЕ

    ДОБРО УТРО