8|
4534
|06.02.2015
НОВИНИ
В. Жаблянов: ГЕРБ постави образованието в полето на печалбарството
„Превръщането на образованието в реален и действителен приоритет става чрез увеличаване на бюджетните средства, а не чрез кухи законодателни постановки”.
Това заяви от парламентарната трибуна депутатът от БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ Валери Жаблянов по повод приетия на първо гласуване проект на Закон за предучилищното и училищното образование, предложен от ГЕРБ. Според левицата този закон е поставил образованието не в полето на качеството, а в полето на печалбарството.
„Десницата не се съобрази с исканията на широки обществени слоеве и на професионалните среди- за истинска дискусия върху проблемите на днешното образование в България. Внесе проект на закон, който няма нищо общо с интересите на българското общество, а обслужва конкретни корпоративни интереси и идеологически клишета”, заяви Жаблянов. Той припомни, че от ляво са предложили законопроект, който гарантира, че държавното финансиране е само за държавните и общински училища, като по този начин се слага бариера пред тенденцията на задълбочаване на неравенството и несправедливостта в българското общество. „Това не беше чуто, напротив – десницата, управляващите партии заложиха на обратното – те настояват неравенството в обществото да се пренесе между децата”, каза още социалистът.
Валери Жаблянов представи предложенията на левицата за запазване на системата на народната просвета, в която са включени ресурсните центрове и образователните центрове за децата- като неизменна част от тази система. „Ние сме за социализиращо образование, а не за надомно обучение от преди епохата на Възраждането, което ни беше представено като образование от бъдещето. Ние сме за съчетаване на специализираното и общото образование и за задължително средно образование като стандарт за развитие на българската нация, а не за понижаване на образователното ниво на нацията, с което ще се надяваме да влезем в следващото столетие”, каза още Жаблянов.
Той допълни, че от БСП искат да има един учебник за всеки учебен предмет по една проста причина- че когато българските деца са учили по един учебник по един учебен предмет, са знаели повече, отколкото знаят днес с безброй учебници.
„Призоваваме народните представители от всички парламентарни партии да подкрепят предложения за промени, които да отменят държавното финансиране за частните училища, да съхранят общественото начало в българското образование и да гарантират достъпа до качествено образование на всяко българско дете”, заключи Валери Жаблянов.
ДЕКЛАРАЦИЯ ОТ ИМЕТО НА ПГ НА БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ ПО ПОВОД ПРИЕТИЯ НА ПЪРВО ЧЕТЕНЕ ЗАКОН НА ГЕРБ ЗА ПРЕДУЧИЛИЩНОТО И УЧИЛИЩНО ОБРАЗОВАНИЕ
Вчера Народното събрание на Република България прие на първо гласуване проекта на Закон за предучилищното и училищното образование.Приетият проект отвори пътя за комерсиализация на едно основно конституционно право. Правото на българските деца на равен достъп и качествено образование, независимо от материалното положение на техните семейства. Този закон постави образованието не в полето на качеството, а в полето на печалбарството.
Десницата не се съобрази с исканията на широки обществени слоеве и на професионалните среди за истинска дискусия върху проблемите на днешното образование в България. Внесе проект на закон, който няма нищо общо с интересите на българското общество, а обслужва конкретни корпоративни интереси и идеологически клишета. Проектът нарушава образователната традиция, създадена от времето на Възраждането до днес. Слага край на българското просветното дело в полза на частни интереси.
Ние предложихме законопроект, който гарантира, че държавното финансиране е само за държавните и общински училища, като по този начин искаме да се сложи бариера пред тенденцията на задълбочаване на неравенството и несправедливостта в българското общество. Това не беше чуто, напротив – десницата, управляващите партии заложиха на обратното – те настояват неравенството в обществото да се пренесе между децата.
Предлагаме:
Запазване на системата на народната просвета, в която са включени ресурсните центрове и образователните центрове за децата като неизменна част от тази система. Общественото и частното начало имат своето място в образованието, но само в рамките и само като част на една обща система с ясна държавна образователна политика.
Превръщането на образованието в реален и действителен приоритет става чрез увеличаване на бюджетните средства, а не чрез кухи законодателни постановки.
Ние сме за социализиращо образование, а не за надомно обучение от преди епохата на Възраждането, което ни беше представено като образование от бъдещето. Ние сме за съчетаване на специализираното и общото образование и за задължително средно образование като стандарт за развитие на българската нация, а не за понижаване на образователното ниво на нацията, с което ще се надяваме да влезем в следващото столетие. Ние сме за образование, което гарантира професионални умения, което гарантира обща образователна подготовка и което гарантира възпитанието в национален и патриотичен дух, а не просто и само в глобалните европейски ценности. Ние искаме да има един учебник за всеки учебен предмет по една проста причина, че когато българските деца учеха по един учебник по един учебен предмет, знаеха повече, отколкото знаят днес с безброй учебници.
Съдържанието на учебниците не може да бъде предмет на свободна конкуренция. Научната истина и националното самосъзнание не могат да бъдат част от пазара.
Предупреждаваме Народното събрание и политическите сили, че с гласувания вчера проект поеха огромна отговорност към бъдещето на България.
Призоваваме народните представители от всички парламентарни партии да подкрепят предложения за промени, които да отменят държавното финансиране за частните училища, да съхранят общественото начало в българското образование и да гарантират достъпа до качествено образование на всяко българско дете.
„Десницата не се съобрази с исканията на широки обществени слоеве и на професионалните среди- за истинска дискусия върху проблемите на днешното образование в България. Внесе проект на закон, който няма нищо общо с интересите на българското общество, а обслужва конкретни корпоративни интереси и идеологически клишета”, заяви Жаблянов. Той припомни, че от ляво са предложили законопроект, който гарантира, че държавното финансиране е само за държавните и общински училища, като по този начин се слага бариера пред тенденцията на задълбочаване на неравенството и несправедливостта в българското общество. „Това не беше чуто, напротив – десницата, управляващите партии заложиха на обратното – те настояват неравенството в обществото да се пренесе между децата”, каза още социалистът.
Валери Жаблянов представи предложенията на левицата за запазване на системата на народната просвета, в която са включени ресурсните центрове и образователните центрове за децата- като неизменна част от тази система. „Ние сме за социализиращо образование, а не за надомно обучение от преди епохата на Възраждането, което ни беше представено като образование от бъдещето. Ние сме за съчетаване на специализираното и общото образование и за задължително средно образование като стандарт за развитие на българската нация, а не за понижаване на образователното ниво на нацията, с което ще се надяваме да влезем в следващото столетие”, каза още Жаблянов.
Той допълни, че от БСП искат да има един учебник за всеки учебен предмет по една проста причина- че когато българските деца са учили по един учебник по един учебен предмет, са знаели повече, отколкото знаят днес с безброй учебници.
„Призоваваме народните представители от всички парламентарни партии да подкрепят предложения за промени, които да отменят държавното финансиране за частните училища, да съхранят общественото начало в българското образование и да гарантират достъпа до качествено образование на всяко българско дете”, заключи Валери Жаблянов.
ДЕКЛАРАЦИЯ ОТ ИМЕТО НА ПГ НА БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ ПО ПОВОД ПРИЕТИЯ НА ПЪРВО ЧЕТЕНЕ ЗАКОН НА ГЕРБ ЗА ПРЕДУЧИЛИЩНОТО И УЧИЛИЩНО ОБРАЗОВАНИЕ
Вчера Народното събрание на Република България прие на първо гласуване проекта на Закон за предучилищното и училищното образование.Приетият проект отвори пътя за комерсиализация на едно основно конституционно право. Правото на българските деца на равен достъп и качествено образование, независимо от материалното положение на техните семейства. Този закон постави образованието не в полето на качеството, а в полето на печалбарството.
Десницата не се съобрази с исканията на широки обществени слоеве и на професионалните среди за истинска дискусия върху проблемите на днешното образование в България. Внесе проект на закон, който няма нищо общо с интересите на българското общество, а обслужва конкретни корпоративни интереси и идеологически клишета. Проектът нарушава образователната традиция, създадена от времето на Възраждането до днес. Слага край на българското просветното дело в полза на частни интереси.
Ние предложихме законопроект, който гарантира, че държавното финансиране е само за държавните и общински училища, като по този начин искаме да се сложи бариера пред тенденцията на задълбочаване на неравенството и несправедливостта в българското общество. Това не беше чуто, напротив – десницата, управляващите партии заложиха на обратното – те настояват неравенството в обществото да се пренесе между децата.
Предлагаме:
Запазване на системата на народната просвета, в която са включени ресурсните центрове и образователните центрове за децата като неизменна част от тази система. Общественото и частното начало имат своето място в образованието, но само в рамките и само като част на една обща система с ясна държавна образователна политика.
Превръщането на образованието в реален и действителен приоритет става чрез увеличаване на бюджетните средства, а не чрез кухи законодателни постановки.
Ние сме за социализиращо образование, а не за надомно обучение от преди епохата на Възраждането, което ни беше представено като образование от бъдещето. Ние сме за съчетаване на специализираното и общото образование и за задължително средно образование като стандарт за развитие на българската нация, а не за понижаване на образователното ниво на нацията, с което ще се надяваме да влезем в следващото столетие. Ние сме за образование, което гарантира професионални умения, което гарантира обща образователна подготовка и което гарантира възпитанието в национален и патриотичен дух, а не просто и само в глобалните европейски ценности. Ние искаме да има един учебник за всеки учебен предмет по една проста причина, че когато българските деца учеха по един учебник по един учебен предмет, знаеха повече, отколкото знаят днес с безброй учебници.
Съдържанието на учебниците не може да бъде предмет на свободна конкуренция. Научната истина и националното самосъзнание не могат да бъдат част от пазара.
Предупреждаваме Народното събрание и политическите сили, че с гласувания вчера проект поеха огромна отговорност към бъдещето на България.
Призоваваме народните представители от всички парламентарни партии да подкрепят предложения за промени, които да отменят държавното финансиране за частните училища, да съхранят общественото начало в българското образование и да гарантират достъпа до качествено образование на всяко българско дете.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads