КАТ с нова акция в цялата страна
Въпреки това от Автомобилна администрация не санкционират за манипулации на ограничителите на скоростта от 2018 година. Причината – актовете им падат в съда, съобщи Нова телевизия.
Макар че би трябвало ограничителят на скоростта да не позволява на ТИР да вдига повече от 90 километра в час, той се движи с над 110. За манипулацията обаче няма как да бъде наказан.
"Наистина имаме сериозни проблеми за доказване на това нарушение, защото масово ни падат в съда наказателните постановления. В тахо шайбата ние може да видим, че има превишение – в кой час, в коя минута е извършено това нарушение, но не знаем къде , в кой участък", казва Дамян Войновски, зам.-изпълнителен директор на ИА „Автомобилна администрация".
Така тираджиите, които си позволяват да карат с превишена скорост, могат да бъдат глобени единствено от КАТ, ако бъдат снимани с камера на пътя.
В бранша отговарят, че водачите си позволяват да карат твърде бързо без знанието на превозвачите.
"Става дума за махането на един бушон и след това неговото поставяне отново. Водачите сами правят такива действия, защото никой превозвач не иска да е неизряден, когато му дойде проверка", коментира и Димитър Димитров, изп. директор на Камара на автомобилните превозвачи.
Контролните органи на практика са с вързани ръце и могат да следят за манипулации единствено камиони, произведени след 2019-та година. Те разполагат с джипиес.
"Просто трябва да се промени Законът за админситративните нарушения и наказания", убеден е Дамян Войновски
За последно контрол за нарушението е извършван през 2018-та година. Тогава 58 водачи на тирове са били санкционирани.
Моля, подкрепете ни.