Костов: ГЕРБ води БДЖ към фалит
Това заяви депутатът от ДСБ Иван Иванов след заседанието на Националното ръководство на партията днес, цитиран от Mediapool.
Иванов разкритикува намерението да се продадат "товарните превози" на компанията за 200 млн. лева при положение, че това е единствената доказано печеливша дейност на БДЖ. По думите му предприятието е генерирало 170 млн. лв от превозване на товари за 2010 година и продажбата би "обезкървила" цялата компания.
"За пътническите превози от ДСБ смятат, че е необходима нова тарифна политика и стандарти", каза Иван Иванов. Той посочи правителствата на Симеон Сакскобургготски и Сергей Станишев като основната причина за проблемите в сектора.
"Кабинетът на НДСВ закупи електрически и дизелови мотриси "Сименс" за над 20 хиляди евро за едно място, в същото време конкурентни фирми предлагаха не по-лоши като качество влакове за цена около 1600 евро за едно място, което е 15 пъти по-евтино", каза депутатът и заместник-председател на транспортната комисия в Народното събрание.
Той даде за пример сделка, сключена по времето на тройната коалиция, чрез която са продадени стари спални вагони за по около 40 000 евро и веднага след това са закупени още по-остарели за 80 000 евро на вагон.
От ДСБ напомниха, че до момента Бойко Борисов и неговите министри избягват отговорите на поставяните в парламента въпроси на депутати от Синята коалиция за мерките, които биха изправили железниците на крака.
Липсва политика и ясна визия по отношение на българските железници. Проблемите на БДЖ не могат да бъдат решени на парче, необходима е цялостна политика. От една страна работещите в железниците протестират срещу бездействието на сегашното правителство и непотърсената отговорност от предходните две правителства и от Александър Цветков. Този протест ние подкрепяме. Подкрепяме исканията на хората да има ясен план за преквалификация и намиране на работа на тези хора, добави Димитър Бъчваров, заместник-председател на ДСБ.
Моля, подкрепете ни.