КЗП: Избягвайте емоционалните покупки, гледайте етикета
Превенцията на различните нарушения ще бъде сред усилията на комисията през следващата година, категоричен бе той.
Подвеждащите промоции на различни стоки са сред най-честите оплаквания на потребителите по празниците, каза още Златев: „Масово се оплакват от това, че когато отидат да пазаруват една стока, на касата се таксува на редовната й цена. Доста търговски вериги и отделни търговци си позволяват да правят това, което е лоша, нелоялна търговска практика. Тя трябва да се преустанови и правим всичко възможно. Често се наблюдава и друг факт – отиваме след много широка реклама в съответното търговско заведение, за да се сдобием с един вид стока, която се оказва, че е свършила отдавна. Това също е нелоялно действие спрямо потребителя".
Чести са и измамите по сайтовете за колективно пазаруване. „Когато стока се предлага с едни технически характеристики, а тя се оказва с други. Правят се затруднения от страна на търговеца тази стока да бъде върната", изброи той.Златев призова по празниците да се пазарува с по-малко емоция и да се преглежда внимателно етиката на стоката. Когато имаме съмнения, е добре да се обръщаме към консултанта или техническия директор в магазина, добави председателят на КЗП.
Трябва да сме внимателни и с пътуванията по празниците и да проверяваме за лиценза и застрахователната полица на туроператора: „Първото нещо, което трябва да се направи след като изберем своя маршрут, е да разберем какви са условията по договора. Трябва да видим до кога е възможно да правим рекламации и чрез кого".
От комисията и в момента проверяват големите магазини и курортите, уточни още Златев. Масовите нарушения с въвеждането на самозагасващите цигари са били избегнати заради предварителните разговори, които са водени с вносители и търговци, отчете Веселин Златев.
Моля, подкрепете ни.