Министър Денков: Нека не си правим илюзии – имаме да свършим още много неща за българското образование
Това каза пред bTV служебният просветен министър проф. Николай Денков. „Трябва да кажем същото и за хората на изкуството и учените в България“, добави той.
„Годината беше много трудна, но катализира и ускори много процеси на модернизиране на образованието. Но нека не си правим илюзии – имаме да свършим още много неща както от гледна точка на техническото осигуряване, така и от гледна точка на помощ на учителите да могат да използват всички възможности“, смята министърът.
Що се отнася до степента на подготовка на учениците и онлайн обучението, проф. Денков коментира: „Много би ми се искало да кажа, че всичко е наред. Истината е, че на повечето места системата е била много по-подготвена спрямо миналата година. Но има места, където има изоставане и увеличение на броя ученици, които са напуснали. Това е целта на анализа, който анонсирахме в началото на мандата – да разберем конкретно по места и по възрастови групи какво е истинското състояние. Така ще се опитаме да предприемем конкретни мерки. Надявам се до края на мандата ни да имаме не само ясен анализ, но и списък от мерки, които да представим пред обществеността“, обясни просветният министър.
Стремежът е при евентуална следваща системата да бъде по-подготвена. „Работи се и в здравната, и в образователната система. Имаше забавяне при дефиниране на ясни правила кога какво правим“, смята той.
Според него на матурите някои ученици ще са се справили много добре, но при други ще има проблеми, повтори просветният министър.
„Няма планове за по-ранно започване на учебната година, свързано е с много тежка организация. Ако няма опасност за здравето на децата, следващата учебна година ще започне присъствено. Това трябва да стане ясно не по-късво от края на август и първите дни на септември“, уточни той.
„Вярвайте в България. В началото е словото, след това идват делата, които ще ни обединят“, обърна се проф. Николай Денков към всички в образователната система.
Моля, подкрепете ни.