Реклама / Ads
5| 21724 |19.06.2021 НОВИНИ

Министър Комитова: Искам да се разделя с ръководството на „Автомагистрали“

.
Виолета Комитова
Извършените, но неразплатени строително-монтажни работи на стойност 600 млн. лв. ще бъдат платени след проверка за количество и качество. Половината от тези проверки вече са направени, всичко е както трябва и започваме плащанията. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова пред Дарик радио.
 

Не искам да прекъсвам диалога със строителните фирми, заяви арх. Комитова.


Твърдо трябва да се върнем към обществените поръчки и да избегнем т. нар. инженеринг. В него състои тайната на оскъпяване на строителството. Ако това се направи, няма да се раздуват цените и ще се разгърнат малките и средните предприятия, които са един от фундаментите на икономиката, категорична бе Виолета Комитова.


Инхаустът е процедура, която има много смисъл. Чрез нея държавата може да възлага на държавни дружества решаване на проблеми в екстрени ситуации без обществени поръчки. „Автомагистрали“ ЕАД е получила 1,5 млрд. лв. чрез инхаус за пътища, които са раздадени на други фирми. Компанията няма капацитет да ги усвои, обясни министърът.


Обществените поръчки са заобиколени от „Автомагистрали“ ЕАД и началниците над тях, каза арх. Комитова. Това са основните причини, поради които искам да се разделя с нейното ръководство. Засега сме намерили хора. Обявен е конкурс за постоянни назначения, всеки може да се яви, информира Комитова.


Автомагистрала „Хемус“ категорично трябва да продължи, докато я видим докрай. На участъци 1, 2 и 3 се работи. Ако се бърза с проектите, процедурите, ако се напрягаме, ще я завършим в срок, каза регионалният министър.


Държавата дава много пари за строителство, а фирмите получават малко пари. Корупцията няма лице, извършва се от хора с власт, те се чувстват защитени от закона. Когато партиите се изчистят от този тип лица, ще се повиши доверието в обществото, каза още министърът.


Има бум на жилищното строителство, но изоставане при техническата и социалната инфраструктура, а това създава проблеми, посочи арх. Комитова. Строежите не се контролират от един човек. Има устройствено планиране, което трябва да се следва. В инвестиционния процес всички са срещу строежите, когато започнат да се случват, а това не е правилно. Всеки започнал да строи, се е сдобил с документи с подпис и печат. Трябва да се търси отговорност на разрешилите строителството на всички спорни

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 4| 1546 |13.12.2025 След „Желязков“: Съдбата на бюджета и сянката на проект „Радев“ . 1| 1505 |13.12.2025 Двама американски войници и цивилен загинаха при атака на „Ислямска държава“ в Сирия . 6| 1544 |13.12.2025 След сделка със САЩ: Беларус освободи Колесникова, Беляцки и още 121 политически затворници . 1| 1658 |13.12.2025 Бернската конвенция няма да отваря отново делото срещу България за „Калиакра“

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads