Министър Шишков: Няма проекти за магистралите – и да имаме средства, няма какво да строим

Той уточни, че в последните 10-12 години са построени 400 км. магистрали, като 300 от тях са построени до 2000 г.
„Нямаме проекти. И да имаме средства, няма какво да построим. В момента най-големият проблем е, че нямаше последните години проектиране. Държавата и да иска да инвестира в момента в магистрали, няма къде“, категоричен бе ресорният министър.
Той поясни, че този проблем може да се реши с много ударно възлагане на проекти.
„За ремонтите е необходимо да бъдат дадени средства. Те, за съжаление, доказват и лошото строителство последните години. В тези магистрали от 400 км. огромна част от тях се нуждае от ремонт“, твърди арх. Шишков.
Според него част от проблема на магистралите не е само лошото строителство, а фактът, че са изключително малки и стават много натоварени.
„Парите са нужни и трябва да се дават тогава, когато има сериозна мисъл на тема проектиране и на базата на тази концепция да се дават пари“, смята министърът. Според него парите са давани хаотично и затова нищо не се е построило.
„Магистрала „Хемус“ е строителна илюзия в предишното управление. Тя е проектирана до Велико Търново, тя се строи до разклонението Плевен-Ловеч. Амбицията в момента е да се намери максимално бързо проектно решение, за да се завърши до разклонението за Белокопитово, където няма проект. Другата седмица ще пуснем участъка от 15-и и 17-и километър, който е почти готов до Белокопитово. Участъците ги пускаме с разрешение за ползване, така че в момента, в който завърши Приемателната комисия, ще бъде завършен“, посочи арх. Иван Шишков в ефира на Bulgaria ON AIR.
Той спомена, че днес започва да работи Приемателна комисия на 3 километра от магистрала „Струма“, които са след тунела и в тях ще може да се облекчи движението от разклонението за Банско до малко преди тунела. Министърът изрази надеждата си, че утре ще се пусне участъкът с разрешение за ползване.
„Посоката север-юг е най-важното трасе, което трябва да се проектира и веднага да започне да се строи. Това е от Русе към Маказа с пресичането на планината. Всичките проекти показват, че пресичането трябва да бъде през „Прохода на републиката“ с малък тунел. Този служебен кабинет успя да обяви за национален обект частта от Русе до Велико Търново“, уточни арх. Шишков.
Той обясни, че има разгледан и одобрен на Върховен експертен съвет подробен устройствен план и готов идеен проект от Русе до Бяла и предстои той да издаде заповед за одобряване на плана, като идеята е да бъде отчужден в рамките на 3-4 месеца, за да може да се форсира началото на строителството на оста север-юг.
„Това е най-важната връзка, която в момента започва да се налага все повече като един коридор, който ще обслужва Северна и Южна България и е изключително важен за транзитно движение“, твърди ресорният министър.
Според него всичко зависи от волята на държавата и управляващите и от наличието на концепция за развитието на всички магистрали и увери, че зимно почистване със сигурност ще има.
Моля, подкрепете ни.





