МВР и НАП обещават поне 15 000 проверки в зимните курорти
Очаква се до края на зимния сезон в Боровец, Банско, Пампорово, Велинград и други курортни селища да бъдат извършени минимум 15 000 проверки, допълват от НАП. В кампанията участва и звеното за фискален контрол, който освен движението на рискови стоки проверява и ползването на луксозни автомобили за лични нужди. По време на кампанията данъчните ще използват и дистанционната връзка на всеки касов апарат със сървърите на НАП, като софтуерът автоматично ще посочва обекти, чиито обороти се различават значително от средните за съответния регион.
В акцията отново ще бъде използван и подходът на т.нар. открито наблюдение, при който в рамките на дни или седмици в обекта присъства явно проверяващ екип на НАП, като оборотите, отчетени по време на наблюдението се сравняват с минали периоди и при значима разлика, приходната агенция може да започне ревизия.
По време на зимната кампания от НАП ще изследват и имущественото състояние на физически лица собственици или управители на фирми с обекти в зимните курорти, допълват от приходната агенция.
Зимната кампания на НАП е продължение на аналогичния подход, използван през лятото по Черноморието. Тогава за 3 месеца оборотите в летните курорти надхвърлиха 5 млрд. лв., броят на касовите апарати се увеличи с близо 10%, а приходите от ДДС на звената на НАП във Варна и Бургас нараснаха с близо 40 млн. лв. за 3 месеца.
„През тази година ни интересува много повече промяната на поведението на търговците, отколкото броят на проверките и наложените санкции. Контролните мерки спрямо търговски обекти в зимните курорти ще продължават без прекъсване до края на сезона в денонощен режим“, каза по повод началото на зимната кампания Васил Панов, директор на „Данъчно-осигурителен контрол“ в НАП.
Моля, подкрепете ни.