НАП въвежда електронни трудови книжки – какво трябва да знаем

Какво означава промяната?
Занапред информацията за трудовите правоотношения ще се въвежда и съхранява изцяло в електронен формат. Това ще улесни проверката и управлението на данните както за работниците, така и за работодателите и институциите.
Какво става с хартиените книжки?
Всички трудови книжки, издадени преди 1 юни 2025 г., остават официални удостоверителни документи. НОИ препоръчва на всички осигурени лица да ги съхраняват до пенсиониране, тъй като ще продължат да служат като доказателство за трудов и осигурителен стаж.
До 1 юни 2026 г. работодателите трябва да оформят книжките на работниците, като впишат в тях данните за стажа с цифри и думи, заверят с подпис и печат и върнат документа на служителя.
Технически промени в системата на НАП
Националната агенция за приходите започва подготовка за въвеждането на електронните трудови записи. Днес, на 30 май от 17:30 ч., ще започне процес по миграция на данни от досегашните уведомления за сключване, изменение и прекратяване на трудови договори.
Поради тази причина:
От 30 май след 17:30 ч. ще бъде временно спряно подаването на уведомления по чл. 62, ал. 5 и чл. 123, ал. 1 от Кодекса на труда през Портала за електронни услуги на НАП.
На 31 май след 17:00 ч. няма да е възможно упълномощаването или преупълномощаването за подаване на такива уведомления.
Моля, подкрепете ни.





