Нови тапи в София. Решението - още платени паркинги
Идеята е да се разшири зелената зона в цяла София където е възможно и така платените места да се увеличат с още 10 000. Това обаче ще се случва поетапно. Първо ще се започне от кварталите, които имат готовност. А най-тежък е проблемът именно в районите, които граничат със зоните за платено паркиране, тъй като твърде много шофьори предпочитат да паркират безплатно.
Изнервени шофьори, километрични задръствания и тротоари – паркинги. Така изглежда столицата, особено в кварталите със сериозен трафик. Затова тук ще се направят около 3000 платени паркоместа.
Първо ще улесни живущите. Второ, това е единственият начин физически да свалим колите от тротоарите и да има ежедневен и постоянен контрол над паркирането, тоест да въведем ред. Няма друг вариант”, коментира пред НТ Любомир Дреков, кмет на район „Лозенец”.
Освен в „Лозенец”, кметовете на още няколко квартала са поискали въвеждане на Зелена зона. Това са части от районите „Средец” и „Оборище”. Зелена зона ще има и в „Красно село” и „Студентски град”.
„В тези три района има най-голямо напрежение по отношение на прииждащи автомобили и най-много нарушения”, казва Прошко Прошков, общински съветник от Реформаторски блок.
Съветниците ще търсят и по-глобална концепция за платеното паркиране.
„Регулирането на нощните зони, където има натиск около нощни заведения, около паркове, тип НДК, където имаме непрекъснато огромни прииждане на автомобили”, обяснява Прошко Прошков, общински съветник от Реформаторски блок.
Редът в паркирането се чака през пролетта. Но тогава идва друг проблем - строежът на третата линия на метрото. Вече започна строителството на една от метростанциите между кварталите „Хаджи Димитър” и „Сухата река”. Променя се и движението по булевард „Владимир Вазов”.
За Цветанка новите затруднения в движението са за добро. Тя е шофьор и пешеходец и смята след пускането на метрото да ползва автомобила си по-рядко.
„Този квартал по принцип е близко до центъра, но в другия край на София сега ще отива човек много по-бързо и на работа”, казва Цветанка.
Тази станция ще е готова през есента на 2019 г., заедно с останалите 11, които се строят по третия метролъч.
„Само по линия 3 ще бъдат над 150 000 души дневно”, заяви Ангел Джоргов, експерт „Инвеститорски контрол“ към „Метрополитен” ЕАД.
Около някои от метростанциите също се обмисля регулиране на движението със зони за платено паркиране.
Платен става и паркингът около Националният стадион „Васил Левски”. В момента там има възможност за паркиране на около 350 автомобили, но експертите са изчислили, че там в момента спират около 700 коли. Столичният общински съвет предстои да реши дали и там да се въведе зелена зона или просто да бъде платен паркинг.
Моля, подкрепете ни.