Реклама / Ads
0| 2879 |14.04.2020

Омбудсманът помоли Асоциацията на фирми за бързи кредити за разсрочвания

.
Диана Ковачева
Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до председателя на Асоциацията на фирми за бързи кредити (Асоциацията за отговорно небанково кредитиране) Николай Цветанов.Причината е, че много граждани търсят съдействие от институцията на обществения посредник.

В жалбите си хората посочват, че поради извънредното положение, въведено заради коронавируса, те са силно затруднени или в пълна невъзможност да погасяват изтеглените бързи кредити и търсят възможност за временна отсрочка на своите задължения, съобщиха от пресофиса на омбудсмана.

 

Омбудсманът вече потърси подкрепа от парламента за граждани със задължения и запори отпреди извънредното положение, както и от асоциацията на колекторите, от където вече обещаха, че ще проявят разбиране към хората в периода на пандемия.

"Граждани, загубили работата си, които вече са на трудовата борса или им предстои това, се опасяват, че няма да могат да плащат потребителските си кредити към небанковите финансови институции. Те се притесняват за здравето и живота на своите близки, за посрещането на елементарни нужди и не на последно място, за последиците от неплащане на потребителските си кредити'', пише омбудсманът до Цветанов.

 

Доц. Ковачева се позовава и на Етичния кодекс на Асоциацията за отговорно небанково кредитиране, който предвижда нейните членове да бъдат отворени за обсъждане на финансовите затруднения на клиентите си. Общественият защитник отбелязва, че гражданите не бягат от отговорност, а само търсят временен компромис за отсрочване на задълженията си.

 

"Именно за такива случаи става въпрос, когато в извънредното положение доходът на потребителя не е достатъчен, за да изпълни финансовите си задължения, когато те станат изискуеми. В извънредна ситуация като сегашната смятам и АОНК е на мнение, че не бива да се действа с принудителни мерки спрямо граждани, изпаднали във временна невъзможност да покриват дълговете си. Те нямат никаква вина за случващото се и затова трябва да им се подаде ръка'', подчертава омбудсманът.

 

Общественият защитник апелира за индивидуален подход и проява на разбиране към кредитополучателите, както и изработване на обща политика, която да предостави възможност за единни действия при подобни случаи.

 

"Считам, че изработването и публичното оповестяване на такава обща политика за работа с уязвими граждани, засегнати от извънредното положение, ще осигури на гражданите ясна информация за това какви са условията, при които могат да се възползват от облекчен режим при погасяването на техните задължения в извънредната ситуация. Така публичната обща политика ще осигури и единен подход спрямо всички граждани в подобна позиция'', завършва омбудсманът.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay Donate now
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Омбудсманът призова мобилните оператори да не „режат“ абонатите си в периода на пандемията 5| 2847 |08.04.2020 . Омбудсманът: Без такси за частните детски градини през извънредното положение 4| 2891 |06.04.2020 . Омбудсманът: ЧСИ-та тормозят хора без работа в извънредно положение 8| 5177 |05.04.2020 . Асоциацията на организациите на българските работодатели иска оставката на енергийния министър 10| 3367 |03.04.2020

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads

НАЙ-ЧЕТЕНИ

    Реклама / Ads

    БЛОГОВЕ

    ДОБРО УТРО