6|
5604
|28.01.2014
НОВИНИ
Осъдиха "терора на релси", искат тежки наказания
Посегателствата върху железопътната инфраструктура са наше ежедневие и ако санкциите са по-големи, ще бъдат прекъснати тези порочни практики. Това каза инж. Милчо Ламбрев, генерален директор на НКЖИ, по време на дискусия на тема „Терор на релси“.
Възможностите на Компанията за предотвратяване на посегателствата са ограничени, тъй като не разполагаме с необходимия човешки ресурс и правомощия. Разгънатата площ на жп инфраструктурата е над 6 000 км., поради което е невъзможно да бъде охранявана. Въпреки това НКЖИ непрекъснато работи и предприема мерки за ограничаване на посегателствата. Компанията е осигурила охрана на най-рисковите райони и обекти чрез физическа охрана, СОТ и системи за видеонаблюдение. През 2013 год. на жп гарите: Кулата, Мездра, Видин, Стара Загора, Свиленград, Горна Оряховица, Русе, Русе разпределителна, Шумен и Кардам са изградени и са въведени в експлоатация системи за видеонаблюдение като сигналът от тях е изведен в районните управления „Транспортна полиция”.Предвидено е през настоящата година да се изгради видеонаблюдение на още 10 гари с голям пътникопоток.
Тази година трябва да е ключова, в която да се вземат мерки за прекратяване на посегателствата върху железопътната инфраструктура, вагоните и локомотивите, заяви заместник-министърът на транспорта Антон Гинев. МТИТС е предложило промени и санкции в Наказателния кодекс не само за посегателствата върху железопътната инфраструктура и подвижен състав, а и върху цялата транспортна система. Щетата като стойност не е голяма, но рискът от посегателството на един болт дори е голям, допълни Гинев.
По време на дискусията представители на НКЖИ заявиха и предложиха наказанията за "терора на релси" да бъдат по–тежки и да има по-засилен контрол над пунктовете за изкупуване на цветни и черни метали. Освен това България е единствената страна от ЕС, където няма строг контрол и мерки срещу крадци на метали. Дори когато се пуснат жалби към такива лица не се образуват преписки срещу тях, защото щета се класифицира, като незначителна.
Тази година трябва да е ключова, в която да се вземат мерки за прекратяване на посегателствата върху железопътната инфраструктура, вагоните и локомотивите, заяви заместник-министърът на транспорта Антон Гинев. МТИТС е предложило промени и санкции в Наказателния кодекс не само за посегателствата върху железопътната инфраструктура и подвижен състав, а и върху цялата транспортна система. Щетата като стойност не е голяма, но рискът от посегателството на един болт дори е голям, допълни Гинев.
По време на дискусията представители на НКЖИ заявиха и предложиха наказанията за "терора на релси" да бъдат по–тежки и да има по-засилен контрол над пунктовете за изкупуване на цветни и черни метали. Освен това България е единствената страна от ЕС, където няма строг контрол и мерки срещу крадци на метали. Дори когато се пуснат жалби към такива лица не се образуват преписки срещу тях, защото щета се класифицира, като незначителна.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads