1|
5275
|02.03.2018
НОВИНИ
Още пешеходни зони в София
Пешеходните зони в София ще се увеличат малко от 3 март. Тогава влиза в сила забраната за коли в участъка на бул. ”Витоша” от ул. ”Алабин” до бул. ”Ал. Стамболийски”. Трамваите ще продължат да се движат, пише „медиапул”.
Ще се наложи и промяна в посоката на движение по някои от улиците в района. Основната е, че се обръща посоката на движение по ул. "Позитано" и по нея ще може да се влиза откъм бул. "Христо Ботев". Обръща се посоката на движение и по част от улиците "Лавеле" и "Кн. Борис І".
С новата пешеходна част ще бъде продължена естествената пешеходна ос по бул. "Витоша", свързвайки я с площад "Света Неделя" и с археологическите разкопки там, които разкриват хилядолетната история на София, обясниха от общината.
Решението за новата пешеходна зона беше взето от общинския съвет още през миналата година. С него се затваря за коли и част от ул. "Г. Вашингтон" и се въвежда максимална скорост до 30 км. в час за колите, минаващи по малките улици в центъра.
Предвижда се до 2020 г. т. нар. успокоена зона с максимална скорост на движение от 30 км в час да обхване и малките улици между бул. "Дондуков" и бул. "Сливница". Всъщност промяната на ограничението едва ли ще повлияе сериозно на начина на шофиране в тези части от града, тъй като и сега по тесните централни улици трудно може да се мине по-бързо.
Предстои площад "Св. Неделя" да бъде освободен от автомобили, след което ще претърпи цялостна реконструкция. За по-голямото удобство на пешеходците на по-късен етап се предвижда връзка и с Градската градина, посредством забрана за автомобилно движение по ул. "Съборна".
С тези промени автомобилното движение в тази зона ще бъде изцяло забранено. Трамвайните мотриси на градския транспорт ще продължат да се движат по обичайния си маршрут без промяна, като това допълнително ще стимулира екологичния начин на придвижване в централните части на града. Така пешеходните пространства в центъра на града ще бъдат свързани и по-достъпни.
Предвижда се също поетапно платените места за паркиране по тротоарите в столицата да бъдат премахнати, съобщи зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев. Това вече се прави по бул. "Ал. Стамболийски", където паркоместата са разчертани успоредно на пътното платно, а не както до момента под 45 градуса. Това реално ще намали броя им с около 10.
По-малко места за паркиране ще има и на бъдещата пешеходна улица "Съборна". По нея ще може да се паркира само от едната страна, а в бъдеще влизането на коли ще бъде изцяло забранено. Ще се промени и схемата на паркиране около площад "Народно събрание".
"Ще се опитаме да въведем ред там", каза Крусев. Той добави, че идеята е там да има повече озеленяване за сметка на местата за паркиране, които ще бъдат намалени с 14.
Според препоръките на архитектурното студио на урбаниста Ян Геел централните площади като "Народно събрание" и "Ал. Батенберг" трябва да бъдат освободени от коли, тъй като в момента действат основно като паркинги.
С новата пешеходна част ще бъде продължена естествената пешеходна ос по бул. "Витоша", свързвайки я с площад "Света Неделя" и с археологическите разкопки там, които разкриват хилядолетната история на София, обясниха от общината.
Решението за новата пешеходна зона беше взето от общинския съвет още през миналата година. С него се затваря за коли и част от ул. "Г. Вашингтон" и се въвежда максимална скорост до 30 км. в час за колите, минаващи по малките улици в центъра.
Предвижда се до 2020 г. т. нар. успокоена зона с максимална скорост на движение от 30 км в час да обхване и малките улици между бул. "Дондуков" и бул. "Сливница". Всъщност промяната на ограничението едва ли ще повлияе сериозно на начина на шофиране в тези части от града, тъй като и сега по тесните централни улици трудно може да се мине по-бързо.
Предстои площад "Св. Неделя" да бъде освободен от автомобили, след което ще претърпи цялостна реконструкция. За по-голямото удобство на пешеходците на по-късен етап се предвижда връзка и с Градската градина, посредством забрана за автомобилно движение по ул. "Съборна".
С тези промени автомобилното движение в тази зона ще бъде изцяло забранено. Трамвайните мотриси на градския транспорт ще продължат да се движат по обичайния си маршрут без промяна, като това допълнително ще стимулира екологичния начин на придвижване в централните части на града. Така пешеходните пространства в центъра на града ще бъдат свързани и по-достъпни.
Предвижда се също поетапно платените места за паркиране по тротоарите в столицата да бъдат премахнати, съобщи зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев. Това вече се прави по бул. "Ал. Стамболийски", където паркоместата са разчертани успоредно на пътното платно, а не както до момента под 45 градуса. Това реално ще намали броя им с около 10.
По-малко места за паркиране ще има и на бъдещата пешеходна улица "Съборна". По нея ще може да се паркира само от едната страна, а в бъдеще влизането на коли ще бъде изцяло забранено. Ще се промени и схемата на паркиране около площад "Народно събрание".
"Ще се опитаме да въведем ред там", каза Крусев. Той добави, че идеята е там да има повече озеленяване за сметка на местата за паркиране, които ще бъдат намалени с 14.
Според препоръките на архитектурното студио на урбаниста Ян Геел централните площади като "Народно събрание" и "Ал. Батенберг" трябва да бъдат освободени от коли, тъй като в момента действат основно като паркинги.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads