Отиде си още един легендарен художник на киноплакати от 80-те

Само две седмици след като светът на киното се сбогува с майстора на киноафиша Ренато Казаро, в понеделник изпрати и не по-малко именития му колега Дру Струзън. Творбите му красят филми като „Блейд Рънър“, „Рамбо: Първа кръв“, поредиците „Полицейска академия“, „Завръщане в бъдещето“ и „Индиана Джоунс“ и още хитове визии, белязали попкултурата на 80-те години.
Роден в Орегон през 1947 г., Струзън първоначално работи по поръчка, рисувайки „каквото ми падне за пари“. През 70-те години се налага като майстор на обложки за плочи и по-специално за рокалбуми. Сред най-известните корици, които рисува, са “Sabbath Bloody Sabbath” на Black Sabbath, “Welcome to my Nightmare” на Алис Купър, “L.A. (Light Album)” на The Beach Boys, “Main Course” на Bee Gees.
В средата на 70-те Дру Струзън става търсен художник за афишите за много Б-филми – евтини хоръри или научни фантастики, които обаче стават популярни сред тесните фенове на жанра. Тези творби му отварят широко вратата към света на голямото кино и още в началото на 80-те Струзън рисува едни от най-емблематичните си плакати: „Газ до дупка Кенънбол“, „Рамбо“, „Нещото“. Той се превръща в абсолютен фаворит на Холивуд и му възлагат афишите на „Завръщане в бъдещето“, „Извънземното“, „Дяволчетата“. В този период той прави средно 10 плаката годишно.
Не е почитател на компютърните образи и през 90-те Дру Струзън се отдръпва от афишната работа, но все пак новите епизоди на „Междузвездни войни“, както и комикси по „Тъмната кула“ на Стивън Кинг носят неговия почерк. Почива на 13 октомври на 78 години след дълга битка с Алцхаймер.
Моля, подкрепете ни.





