Реклама / Ads
2| 3299 |19.07.2023 НОВИНИ

Пари за пътища има, емисари бранят комисионните си с кални атаки срещу новите МРРБ и АПИ

.
Комисионерите си искат парите....
Пари за пътища има и винаги е имало в държавата. Трябва да започнем да работим стратегически и планово и това е моята амбиция. За да строим днес, трябва да сме проектирали преди 2 г. Това заяви регионалният министър Андрей Цеков в „Лице в лице“ на 13 юли.
 

Само два дни по-рано пред депутатите от ресорната парламентарна комисия той намекна, че най-вероятно ще се наложи прекратяване на обявените от АПИ по време на служебното правителство на Гълъб Донев обществени поръчки за текущ ремонт и поддръжка на пътищата за следващите 4 г., които са на обща стойност над 4 млрд. лв. Няколко дни по-късно те бяха прекратени, след като излезе назначения от Андрей Цеков одит на тръжните процедури. Проверката установи, че и по 8-те обявени обществени поръчки за възлагане на нови договори за текущ ремонт и поддръжка са налице нередности, чрез които се създават предпоставки за незаконосъобразно, непрозрачно и неефективно разходване на публични средства.

 

Между изказването на Цеков пред депутатите и спирането на обществените поръчки за 4 млрд. лв. направи впечатление масирана атака срещу регионалния министър по жълти медии. Мнозина вещи в политическите страсти и интриги се чудеха какво става. След като МРРБ обяви официално спирането на тръжните процедури за текущ ремонт и поддръжка, нещата като че ли се изясниха. За едни 4 млрд. лв. става въпрос. Но задкулисието е толкова мащабно, че и там нещата не са такива, каквито изглеждат. Запознати с игрите в строителния сектор твърдят, че калната атака срещу Цеков е поръчана от един – двама посредници, които досега са разпределяли публичния ресурс за пътища. Мълвата по жълтите павета и прохладни луксозни ресторанти твърди, че години наред те са работили срещу солидни комисионни.

 

Именно тези едри посредници се опитвали сега да забият клин между опитите на министъра да въведе реална конкуренция в тръжните процедури и строителния бранш. При този ред обаче посредниците ще станат излишни. Ще се спре и кранчето им с комисионните. Запознати твърдят, че пътищарите били склонни да приемат новите правила, тъй като комисионерите прибирали част от печалбата им. Кукловодите на статуквото обаче едва ли ще се откажат лесно от едни милиони, които прибират като посредници. Очевидно битката срещу досегашните схеми ще е ожесточена, казват наблюдатели.

 

Казусът с милиардите за пътища лъсна още в първите дни на правителството на акад. Николай Денков. Тогава Mediapool разкри как в последните три дни на служебния кабинет тогавашното ръководство на АПИ форсирало раздаването на 4-годишни договори за пътна поддръжка в цялата страна. Сайтът тогава цитира свои източници от строителния бранш, според които "емисари, представящи се за пратеници на президентската институция, са обикаляли кандидатите и са се договаряли за комисионната, която са готови да дадат, ако спечелят търговете".

 

Както вече стана ясно, тази схема е спряна за момента. Пари за пътища има и винаги е имало. По калните атаки срещу новите ръководства на МРРБ и АПИ ще познаем, че някъде са спрели нечии игри за милиони от комисионни.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 2857 |13.07.2023 Само един български клуб ще вземе пари от Световното в Катар. Вижте кой е той . 0| 2630 |13.07.2023 Искрен Арабаджиев: Пари има, но трябва да има законов механизъм, по който да се харчат . 2| 2799 |13.07.2023 Сабрутев, ПП-ДБ: Пари за заплати може да има, когато има реални приходи . 0| 2724 |07.07.2023 Васил Велев: Депутатите от предишни парламенти са виновни за ”парите в плик”

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads