Партиите масово разчитат на държавни пари за кампаниите си
Това безразличие проличава от данните на Сметната палата за получените до момента средства от симпатизанти. До 10 март партиите, коалициите и иницативните комитети трябваше да обявят колко и от кого са получили от старта на кампанията на 5 март досега. Резултатът – едва 151 дарения от поддръжници на обща стойност 104 078 лв. При това сумата се пада единствено на АБВ (31 225 лв.), „БСП за България” (14 170 лв.) и ВМРО-БНД (57 183 лв.).
Другите 20 партии и 7 коалиции, които ще се състезават на изборите не са отчели нито стотинка, получена от симпатизанти. Това се отнася и за предизборния съюз „ГЕРБ-СДС”. Тук няма особена изненада, тъй като хората на Бойко Борисов са свикнали да разчитат на мултимилионната си субсидия, за да покриват разходите си. Същото се отнася за ДПС и „Патриотична коалиция ВОЛЯ и НФСБ”, които са парламентарно представени формации и разполагат със значителни суми от държавната хазна.
Повечето от останалите участници във вота се класираха за медийни пакети в размер от 40 000 лв., които ще получат от Централната избирателна комисия. Тази форма на държавно финансиране им дава известни възможности да платят за предизборна реклама и ги освобождава от нуждата да търсят дарения. В тази група влиза и „Българско национално обединение”, което предостави листите си изцяло на хазартния бос Васил Божков. Той обаче не е помогнал финансово на услужливата партия. А „Има такъв народ” на Слави Трифонов дори се отказа от медиен пакет и така постави голяма въпросителна с какви пари издържа кампанията си, след като няма нито субсидия, нито дарения.
Моля, подкрепете ни.