Планове за разделяне на железопътната мрежа на три лота: Какво предстои?
Трите обособени лота ще бъдат: София - Пловдив - Бургас, София - Горна Оряховица - Варна и всички останали линии. Стоянова увери, че разделянето няма да доведе до загуба на работни места в железопътния сектор, а целта е да се повиши качеството на услугата.
Министърът уточни, че договорите за всеки от лотовете ще бъдат за осем години, а изпълнението им ще започне през 2026 година. Въпреки че няма политическа подкрепа за разделянето на железопътната мрежа на лотове, Стоянова изрази надежда за обществена подкрепа.
Тя отхвърли и обвиненията, че лотовете са предназначени за частни превозвачи, подчертавайки, че БДЖ може да участва в търговете за всяка линия. По думите на министъра железопътният транспорт най-много се нуждае от подкрепата на държавата и от добра политика.
Моля, подкрепете ни.