Повече практика и поскъпване на шофьорските курсове
Въвеждат се и поне 6 часа задължително каране извън града. От тях минимум 3 трябва да са магистрала, скоростен път или участък с интензивен трафик.
Кандидат-шофьорите ще трябва да карат и поне 10 часа по улици и булеварди с голям трафик, като най-малко 2 часа ще се шофира в мъгла и през нощта.
По изчисления на бранша увеличението на часовете зад волана ще доведе до поскъпване на шофьорските курове, чиято цена ще стане около 1000 лв.
Според председателя на Български автомобилен съюз Борис Гаврилов задължителното увеличение с 12 часа ще вдигне цената с между 200 и 300 лева.
Председателят на Съюза на инструкторите по авто-мото подготовка Йонко Иванов обаче е на друго мнение. Пред Нова телевизия той увери, че цената на курса няма да се увеличи.
Той посочи, че и в момента се провежда 3-часово обучение на автомагистрала. За да излезем от София, ни трябва поне един час, останалите два часа, когато нямаме пътен възел на такова разстояние, че да се върнем, нарушаваме нормативните уредби и затова не се прави, обясни Иванов. По негови думи проблем е и автопаркът, който е амортизиран.
Според него повечето часове дават възможност на хората да придобият повече опит.
Една сума от 150-200 лева не играе никаква роля, защото цената на един калник и един автомобил, когато неволно го чукнете, е 250 лева най-малко, пресмята той.
Моля, подкрепете ни.