"Предбрачният секс да се наказва ли със смърт?". Родители и активисти със 120 въпроса за религията в училище

След дискусията, която се проведе вчера в НДК и получи критики за формалност на разговора, Националната мрежа за децата публикува въпроси към образователното ведомство.
„Българското образование трябва да е светско, подкрепящо и приобщаващо – не наказващо и идеологизиращо. Децата имат нужда от морал и етика, но преподавани с уважение, свобода и личен пример“, посочват от огранизацията.
Междувременно граждани инициираха онлайн петиция срещу задължителното религиозно обучение, което вече има над 5100 подписа.
„Бихме искали своевременно да заявим категорично несъгласие с идеята за задължително религиозно обучение в рамките на предучилищното и училищното образование“, заявяват подписалите граждани.
А част от въпросите, събрани от Националната мрежа за децата, са:
- Колко от родителите са избрали избираемия предмет „Религия“ до този момент? Тези данни показват истинската картина на родителските предпочитания много по-добре от всякакви набързо проведени допитвания с неясно формулирани въпроси.
- Децата, които не са православни, не са кръстени, не познават идеята за Бог и семействата им не желаят на 6-7 години да я познават, какво ще прави МОН с тях?
- Ние сме в челото по аборти на тийнейджъри, на деца злоупотребяващи с алкохол, упойващи вещества и тютюнопушене, по какъв начин религията ще се справи с това? Моля да поясните с ясни мотиви и нагледни примери?
- Защо налагаме религията в една светска държава, където по Конституция има свобода на вероученията (напомнете, че в етиката също е заложено
православието)?
- Защо религия, а не психология, където възпитанието в ценностите и добродетелите са научно обосновани, а не митологизирани?
- Какво ще се преподава за предбрачния секс, защото в Стария завет заръката е извършващите го да бъдат убивани с камъни?
- За сметка на кой предмет ще се добави още един час към програмата, при положение, че всички знаем за каква натовареност от брой часове говорим?
- МОН защо не обяснят ясно границата между преподаване, проповядване и пропаганда?
- Как ще бъде гарантирана подготовката на преподавателите по религиозно образование – какви академични, педагогически и етични изисквания ще бъдат
прилагани, както и тяхната компетентност?
- Как ще бъде гарантирана безпристрастността на преподавателите, така че да не влияят с лични религиозни убеждения върху учениците?
ФрогНюз
-
Моля, подкрепете ни.





