Приеха промени в отчитането на водомерите
Това трябва да се случва не по-късно от 3 дни преди датата за отчет.
Това са част от промените в Общите условия за дейността на "Софийска вода", които Столичният общински съвет утвърди на последната си сесия. Чрез общинска фирма СОС има дял в комуналното дружество. Решаващата дума ще е на КЕВР, като преди това ще има и обществено обсъждане. Новите текстове бяха приети от СОС по предложение на оператора. "Част от предложените изменения са свързани с прилагането на все по-навлизащите в гражданския и търговския оборот електронни комуникации. Всички предложени изменения и допълнения са разработени при спазване на принципите на равнопоставеност и защита на интересите на потребителите", твърдят от фирмата.
Освен че не иска да лепи хартиени съобщения, дружеството не иска и да разпраща хартиени фактури на клиентите си, освен ако те писмено не поискат това. СОС съгласува друга промяна, според която "Софийска вода" ще е длъжна да издава електронна фактура, която да изпраща на посочен от потребителя мейл в срок не повече от 7 дни от датата на издаването.
"В случай, че потребител изрично и писмено заяви след срока, посочен в Преходните и заключителните разпоредби, че желае да получава месечните си фактури на хартия, ВиК операторът от месеца, следващ получаването на заявлението, изпраща фактурите на хартия", гласи промяна в условията.
Нов момент е и че "Софийска вода" ще отчита адреси с потребление между 20 и 200 куб.м. на три, а не на един месец.
СОС прие и друго изменение, според което "при разлика в отчетеното количество вода по общия водомер и в сбора на отчетите по индивидуалните водомери, по-малка от 20 на сто от отчетеното количество по общия водомер, потребителите в режим на етажна собственост могат да заявят допълнителна проверка/отчет, като заплатят такса съгласно ценоразпис на "Софийска вода".
Промените бяха приети с голямо мнозинство от всички политически групи в общинския съвет. Срещу редакциите се изказа единствено В
От няколко години „Софийска вода“ позволява на клиентите си да се самоотчитат за изразходваната вода, както и да плащат сметките си онлайн. Дружеството пусна и мобилно приложение, чрез което потребителите могат да следят баланса по сметката си, както и имат достъп до всички издадени фактури за последните 2 г.
Моля, подкрепете ни.





