Психолог каза, как да предпазим децата си от експеримента "Спайдърмен"
В петък за 10 секунди едно много спокойно и ученолюбиво дете моли своите съученици да направят това предизвикателство. За съжаление, то не е успешно. Моментално повикахме Бърза помощ, полиция, родители. За щастие, няма да има сериозни посредици за момчето. Има наранявания, но ще оздравее. Той е паднал напред и се е наранил в областта на лицето. Според майка му е добре. Детето е шестокласник, разказа пред Нова тв Диян Стаматов, директор на 119-о училище, където е станал последния инцидент.
Оказва се, че всичко е записано от училищните камери. Буквално за секунди се случва всичко пред очите на ученици и учители. Просто никой не е очаквал подобно нещо, обясни той.
Всяка сутрин в нашето училище в едни огромни кошници събираме всички мобилни телефони и на обяд ги връщаме. Но това е временно решение, което и логистично е трудно. Родителите искат да забраним телефоните, да забраним социалните мрежи, но подкрепата е само до там, обясни той.
Проблемът е в мисленето и преценката, а не в телефоните. Семействата трябва да поговорят с децата си за рисковете. Ето този пример родителите могат да вземат като един наистина важен разговор в семейството. Училището понякога се призовава да влезе в едни тоталитарни състояния на свръхконтрол и санкции, които индуцират обратното. Като се върне телефона в ръцете ти, ти незабавно ще искаш да станеш популярен. Така че техническото ограничение не помага. Трябва да се работи с децата за отношението им към рисковете, към хората, към връсниците, коментира психологът Пламен Димитров.
В тази възраст децата са групово динамични и искат да са популярни в своята група. Заради това те попадат в такива рискови ситуации. Нещата могат да се променят, но истината е в саморегулацията и там семейството има централната работна задача, коментира психологът.
Моля, подкрепете ни.