Рекламите за бързо отслабване подвеждат
Хората трябва да бъдат малко по-недоверчиви и да търсят повече информация, призова по БТВ Богомил Николов от Асоциацията на потребителите, който счита, че трябва да има контрол върху продуктите за отслабване и било необходимо да се премине към политика на разрешителен режим за хапчетата и хранителните добавки за отслабване. Николов изрази мнение, че трябва да се доказва, че те са безвредни и имат ефекта, който се рекламира. Самите реклами за намаляване на теглото подвеждали, защото обещавали ефект без диети, без усилия, при това за няколко дни. Същевременно не било нормално човек да загуби 10 кг за отрицателно време. Според Николов медиите също можели да помогнат, отказвайки подобни реклами, защото би трябвало да носи някаква социална отговорност. Азбучна истина било, ако човек има медицински проблем с теглото, задължително да се консултира с лекар.
Frognews.bg напомня, че не само у нас са налице измами с препарати за отслабване. Тенденцията е световна, а нациите, които през последните десетилетия затлъстяват главоломно, са най-податливи на тези измами. Статистика сочи, че чрез реклами за отслабване, лотарии и фалшиви клубове за интернет пазаруване, са били измамени над 30 милиона американци само за една година. Чернокожите и испаноговорящите били най-честите жертви, като 20% от чернокожите и 18% от испаноговорящите са подали оплаквания. 12% от белите американци също са станали жертва на измама. Общо 13,5% от американското население е било измамено за 12 месеца. Около 4,8 милиона американци са купили фалшиви препарати за отслабване, което прави рекламите за борба с затлъстяването най-разпространената измама в САЩ.
Моля, подкрепете ни.