Ресторантьор: Има политически чадър за част от бранша, проблемите не се решават с по-ниска ставка по ДДС

Той допуска, че има данъчни протекции и политически чадър за част от бранша. Според него обаче протекциите не свършват в контролния орган, а продължават и нагоре.
В ефира на БНР Стойков коментира намерението за връщане на 20% ДДС за ресторантьорите. Идеята е заложена в проектобюджета за следващата година като част от мерките за намаляване на дефицита.
Вчера от Сдружението на заведенията излязоха с позиция срещу това намерение на финансовото министерство. Според тях това ще донесе повече вреди на бюджета, отколкото ползи.
Фискалната дисциплина на бранша обаче не е особено висока, подчерта обаче Дарин Стойков и добави мнението си:
"Моето виждане е, че се опитваме да пакетираме в едно нещо преки и косвени данъци, едва ли не че едното зависи от другото, което не е така – те са коренно различни неща. Обвързването на едното с другото не допринася за плодотворна дискусия".
Нашите проблеми няма да приключат с това дали ставката ще бъде 9 или 20%, категоричен бе ресторантьорът.
"В стаята има 2 слона. Много по-големият слон не е ресторантьорският, а е хотелският бранш, който от години е на 9% за услугите ол инклузив, но там нищо не се говори нито от едната, нито от другата страна. За съжаление, по-малкото слонче- ние, ресторантьорите, понякога сме по-шумни, да не кажа кресливи".
Според него в един разумен диалог с регулаторния орган могат да се постигнат много повече неща, отколкото със заплахи, протести и нелюбезно и грубо отношение.
Стойков е категоричен, че държавата трябва да направи такъв механизъм, с който цената на това да криеш оборот да е по-висока отколкото да си го декларираш. Той обаче не вижда усилия от страна на държавата в тази посока.
Столичният ресторантьор припомни, че ДДС е данък върху потреблението. "Той е косвен данък. Ние не го плащаме, ние го внасяме. Плаща го клиентът, защото той е начислен във всяка една стока или услуга", обясни той и добави:
"Ако някъде по веригата има нужда цената да бъде коригирана заради увеличената данъчна ставка, това е нещо напълно нормално".
Моля, подкрепете ни.





