Съдът: Мобилни оператори подвеждат с продажба на устройства и смяна на тарифен план
Проверка на КЗП е установила, че БТК ЕАД не е информирала при продажба клиентите си своевременно за това, че представяният като водоустойчив и удароустойчив апарат остава невредим при потапяне на дълбочина до един метър за не повече от тридесет минути и издържа на удар при изпускане от височина до един метър и двадесет сантиметра. Тази съществени характеристики на са били посочени върху етикета на телефона, в същото време обаче могат да бъдат от значение при решението на потребителя за покупка. Освен това, по такъв начин се създават предпоставки впоследствие търговецът да откаже рекламация в случай на проблем с мобилното устройство, възникнал при обстоятелства, които гаранцията не покрива, без потребителят предварително да е бил наясно с условията.
ВАС е потвърдил и заповед на КЗП за забрана на нелоялна практика на "Мобилтел" ЕАД. Телекомът не е съобщавал предварително на клиентите си за съществуването на такса при извършването на пожелана от абоната смяна на тарифния план за предоставяне на мобилни услуги.
При преминаване към по-висок тарифен план, без да е информирал предварително, търговецът изисквал заплащане на такса от 19,90 лв., установила извършената по повод постъпила жалба на гражданин проверка на контролния орган. Заблудата следвала от това, че в договора се предвижда възможността абонатът да преминава към друг тарифен план само с по-висока или равна месечна абонаментна такса и никъде не се посочва, че потребителят дължи пари за тази промяна. Таксата за въпросната услуга е обявена единствено на интернет страницата на оператора. Също така, всички съществени клаузи на договора е следвало да бъдат изрично и изчерпателно уредени преди сключването му, пише в становището на експертите, потвърдено от магистратите.
Моля, подкрепете ни.