0|
6358
|04.08.2016
НОВИНИ
Само ”Авиостарт” с оферта за двигатели за МиГ-29
Само една фирма е допусната да подаде оферти за доставка на двигатели за изтребители МиГ – 29. Това е българската компания ”Авиостарт” ЕООД. Реално тя ще спечели търга служебно.
Обществената поръчка за доставка на десет двигателя за изтребителите МиГ-29, нови или ремонтирани, бе обявена в средата на април от Министерството на отбраната (МО). От тогава до 27 юли се прецеждаха кандидатите по документи.
Миналата седмица комисия на министерството е решила, че покана за подаване на оферта ще получи само "Авиостарт". Трейд Къмпани С.Р.Л не е предоставила лиценз за търговия с оръжие и банкова гаранция. Комисията е описала в две страници неизпълнените изисквания в документите на унгарската Haltech Kft.
Таванът на сделката е 30 млн. лева, като ще бъдат купени само толкова двигатели, за колкото има пари. МиГ-29 е с два двигателя. Едно от изискванията към участниците е да могат да доставят моторите до година след заявката, като гарантират срок на служба на агрегатите от поне 6 години.
Основният бизнес на "Авиостарт" са чартърни полети, като услугите им за наем на малки VIP самолети са използвани през годините и от правителството. Те имат и лицензи за превоз и търговия с оръжие и са печелили поръчки на МО за доставка на части за самолети.
България подписа и договор с Полша на стойност около 12 млн. лева за ремонт на шест самолетни двигателя за МиГ-29. Първите два вече бяха монтирани от специалисти в авиобазата Граф Игнатиево в началото на година и тогава военният министър Николай Ненчев обяви, че бойната авиация разполага със седем изправни изтребителя. От тогава пристигнаха още чифт ремонтирани и два се очакват през есента.
Ресурсът на един нов двигател е 1200 часа, като трябва да минава на преглед на всеки 350 часа.
България не може да купува части за съветските изтребители или да ремонтира двигателите в Русия заради ембаргото, което беше наложено от ЕС заради анексирането на Крим.
Правителството се готви да купи нов тип изтребители, които да заменят старите МиГ-ове, на които ще се разчита за охраната на въздушното пространство, докато новите машини бъдат приети на въоръжение. Процесът по усвояване и обучение и технически персонал за новите за ВВС многоцелеви изтребители може да отнеме до 3 години.
МО е разработило концепция и за съвместна ограна на въздушното ни пространство със страна членка на НАТО. Подалият оставка в понеделник шеф на ВВС генерал Румен Радев сочи тази концепция като причина за оттеглянето си, а не номинацията му за кандидат-президент от БСП и АБВ.
Министърът на отбраната Николай Ненчев твърдеше до скоро, че договорът за първите нови осем изтребители може да бъде подписан до края на годината, но засега няма индикации, че това ще се случи, тъй като проектът не е напреднал достатъчно. Сегашният план е до края на годината проектът да бъде одобрен от парламента.
Като най-вероятна възможност за нов за ВВС изтребител се сочат модернизирани F-16. Делегация от Израел наскоро предложи F-16 втора употреба в три модификации - Block 30, Block 40 и Block 50. Министерството на отбраната преговаря с Португалия за употребявани F-16, както и по предложението на Швеция за нови самолети "Грипен". Водени са разговори и с "Юрофайтър".
Миналата седмица комисия на министерството е решила, че покана за подаване на оферта ще получи само "Авиостарт". Трейд Къмпани С.Р.Л не е предоставила лиценз за търговия с оръжие и банкова гаранция. Комисията е описала в две страници неизпълнените изисквания в документите на унгарската Haltech Kft.
Таванът на сделката е 30 млн. лева, като ще бъдат купени само толкова двигатели, за колкото има пари. МиГ-29 е с два двигателя. Едно от изискванията към участниците е да могат да доставят моторите до година след заявката, като гарантират срок на служба на агрегатите от поне 6 години.
Основният бизнес на "Авиостарт" са чартърни полети, като услугите им за наем на малки VIP самолети са използвани през годините и от правителството. Те имат и лицензи за превоз и търговия с оръжие и са печелили поръчки на МО за доставка на части за самолети.
България подписа и договор с Полша на стойност около 12 млн. лева за ремонт на шест самолетни двигателя за МиГ-29. Първите два вече бяха монтирани от специалисти в авиобазата Граф Игнатиево в началото на година и тогава военният министър Николай Ненчев обяви, че бойната авиация разполага със седем изправни изтребителя. От тогава пристигнаха още чифт ремонтирани и два се очакват през есента.
Ресурсът на един нов двигател е 1200 часа, като трябва да минава на преглед на всеки 350 часа.
България не може да купува части за съветските изтребители или да ремонтира двигателите в Русия заради ембаргото, което беше наложено от ЕС заради анексирането на Крим.
Правителството се готви да купи нов тип изтребители, които да заменят старите МиГ-ове, на които ще се разчита за охраната на въздушното пространство, докато новите машини бъдат приети на въоръжение. Процесът по усвояване и обучение и технически персонал за новите за ВВС многоцелеви изтребители може да отнеме до 3 години.
МО е разработило концепция и за съвместна ограна на въздушното ни пространство със страна членка на НАТО. Подалият оставка в понеделник шеф на ВВС генерал Румен Радев сочи тази концепция като причина за оттеглянето си, а не номинацията му за кандидат-президент от БСП и АБВ.
Министърът на отбраната Николай Ненчев твърдеше до скоро, че договорът за първите нови осем изтребители може да бъде подписан до края на годината, но засега няма индикации, че това ще се случи, тъй като проектът не е напреднал достатъчно. Сегашният план е до края на годината проектът да бъде одобрен от парламента.
Като най-вероятна възможност за нов за ВВС изтребител се сочат модернизирани F-16. Делегация от Израел наскоро предложи F-16 втора употреба в три модификации - Block 30, Block 40 и Block 50. Министерството на отбраната преговаря с Португалия за употребявани F-16, както и по предложението на Швеция за нови самолети "Грипен". Водени са разговори и с "Юрофайтър".
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads