AI ще помага на учителите да разберат дали учениците използват… AI
Никой обаче не може да даде 100% гаранция за откриване използването на изкуствен интелект, предупреди във връзка с новата разработка Сам Алтман, главен изпълнителен директор на OpenAI.
„Има начини, по които можем да помогнем на учителите да открият продукти от система, подобна на GPT. Но честно казано, целеустремен човек ще ги победи”, коментира Алтман в интервю за StrictlyVC, на което се позовава Business Insider.
Изявлението на Алтман идва след като училищата към Министерството на образованието на Ню Йорк и Системата на държавните училища в Сиатъл забраниха на учениците и учителите да използват ChatGPT, за да предотвратят плагиатство и измама.
„Текстът, генериран от AI, е нещо, към което всички трябва да се приспособим”, казва Алтман. „Предполагам, че сме се адаптирали към калкулаторите, което промени начина, по който се преподава математика. Това е по-екстремна версия, без съмнение, но ползите също са по-екстремни”.
Забраната за използване на ChatGPT AI предизвика дискусии – особено сред учителите – за това как AI може да промени образователната система и начина, по който учениците учат като цяло. Алтман обаче смята, че макар учителите да са против използването на ChatGPT от учениците при подготовка на домашната им работи, този чатбот може да бъде „невероятен личен учител за всяко дете”.
Според изпълнителния директор на OpenAI, чатботът може да бъде забавен инструмент за обучение. „Предпочитам ChatGPT да ме научи на нещо, отколкото сам да чета учебник”, казва Алтман.
OpenAI ще проучи какви решения могат да се използват за етикетиране на съдържание, създадено от ChatGPT – технологии за воден знак или други методи, но Алтман предупрждава, че на такива инструменти не може да се разчита напълно.
„По принцип мисля, че е невъзможно да се направи перфектно решение”, казва той. „Хората ще разберат каква част от текста трябва да променят. Ще има и други начини за модифициране на генерирания текст”.
Източник TechNews.bg.
Моля, подкрепете ни.