Тираджии в палатки
Освен във Франция такъв закон има и в Белгия. Там обаче глобата е 1800 евро, съобщава "Стандарт". Подобни санкции предвиждат още Италия и Гърция, твърдят от бранша. Оттам са категорични, че французите са приели новата норма, защото превозвачите от Източна Европа - България, Румъния, Чехия и Полша, подбиват цените.
Тираджиите вече са се оплакали във Външно министерство, но резултати няма. Препоръчали им камионите да бъдат оборудвани с по двама шофьори като при автобусите - единият да кара, другият да почива. "Това е т. нар. двоен екипаж, който също ще ни принуди да вдигнем цените и да изгубим клиентите си", жалват се те. Отделно цената на вноса на френски стоки в България ще се вдигне.
"Всичко се прави заради френските синдикати, които искат да затворят големите логистици заради конкуренцията в бранша", обясни тираджия. Според повечето шофьори и сега условията на преминаване в западните страни не са добри. Във Франция, Италия и Гърция почти няма пригодени хотели или мотели, където могат да почиват. Освен това, ако бъдат глобени в чужбина, първо искат да се плати санкцията, преди да пуснат камиона. "Един ТИР струва между 60 000 и 120 000 евро, принудени сме да платим дори 30 000 евро, за да освободят камиона", коментираха шофьори. Според тях дори да обжалват санкцията и да спечелят в съда, от Франция им искат 30% комисиона и държавни такси върху върнатата сума. Така отново излизат на печалба, а превозвачите са на загуба. "Французите са гении на тези схеми. Те са измислили ДДС-то. Но и ние не сме по-глупави. Има начин да заобиколим закона", заканват се шофьорите. Идеята им засега да се справят с новия капан е, като оборудват камионите с палатки и спят в тях. От бранша са категорични, че ако не се предприемат мерки за отмяна на закона, ще се стигне до протести и блокиране на гранични пунктове.
Моля, подкрепете ни.