След Борисов и Гешев, Дончев и Джамбазки се оказаха с ”кухи” последователи в мрежата
На дневен ред е нов въпрос - колко истински са всъщност хилядите последователи на управляващите в социалните мрежи.
Инструментът SparkToro е един от многото, които осъществяват мониторинг на аудиторията ни онлайн и служат на маркетолозите да водят своите кампании в интернет. Но инструментът показва и нещо друго - кухите потребители. Казано с други думи - колко процента от последователите на даден акаунт имат каквато и да било стойност.
SparkToro засича роботи, спам акаунти, неактивни потребители, източници на пропаганда. Такова уточнение е нужно да се направи, защото не е задължително да става дума за “купена любов”. Но това е напълно възможно. Онлайн съществуват десетки и дори стотици сайтове, които продават последователи, а сумите не са колосални. Варират между 3 и 250 долара. Viralyft например предлага 10 000 последователя срещу 250 долара.
Така че да си купиш “онлайн любов” нито е сложно, нито пък изисква кой знае какъв финансов ресурс.
Според анализа на SparkToro основни фигури от политическия и обществен живот у нас обаче се радват на доста голям процент “кухи последователи”. Вчера стана ясно, че премиерът Борисов разполага с впечатляващите близо 72% фейк поддръжници в Twitter.
Профилът на Иван Гешев също не изобилства от верни симпатизанти. Половината от всички 4613 души, които следват акаунта му в Twitter всъщност са потребители с неясен произход.
Вицепремиерът Томислав Дончев също е с над 50% фейк последователи. Външният ни министър Екатерина Захариева се представя доста по-скромно - 26.6%.
Интересна е спорната персона на Валери Симеонов, която често предизвиква скандали с публичните си появи. Патриотът и лидер на НФСБ разполага с близо 39% кухи последователи.
Евродепутатът Ангел Джамбазки - патриот от ВМРО, също няма кой знае колко верни поддръжници. Според инструмента 43.6% от последователите на Джамбазки не са съвсем истински.
Джесика Вълчева
Моля, подкрепете ни.