Реклама / Ads
12| 5278 |08.05.2011 НОВИНИ

Внимание! Продават ни...въздух!

.
Източник: Булфото
Голям пакет с малко съдържание! Това е новата схема за заблуда на клиентите, с която компаниите за потребителски стоки подлъгват клиентите. Производителите масово пълнели опаковките с... въздух.
 

Това обявиха от Германската служба за защита на потребителите, базирана в Хамбург, пише Труд.
Ведомството е направило проверка на тридесетина потребителски продукта и достигнало до шокиращи изводи. Производителите масово пълнели опаковките с... въздух. Процентното съдържание на кислорода варирало от над 30 процента до 90 на сто от общия обем на разфасовката. Измамата е особено популярна за хранителните продукти, но нарушения са открити и при хигиенни и перилни препарати.

С раздутия пакет фирмите трупат печалби за сметка на заблудените граждани, категорични са от Службата за защита на потребителите в Хамбург.

Повечето от нередовните стоки се продават и у нас.

Проверката на потребителската организация е била организирана след остър протест на граждани, които са се почувствали излъгани.

Най-драстично отклонение от стандартите е било констатирано при детските близалки “Вземи две”. Във видимо обемистите пъстри опаковки са били открити няколко “заблудени” бонбончета на пръчка, а 90 на сто от обема е бил запълнен с въздух. 

При 14 от изследваните 30 продукта въздухът е заемал над 30 на сто от опаковката, а при девет - над 60 на сто. В пликчето с детските изкушения “Милки Уей Минис” 40 на сто от обема е въздух, а при “Марс мини” - 61 на сто, твърдят защитниците на потребителите. Над 50 на сто е празна и опаковката с детски бисквитки на фирмата “Хип”, а 75 на сто въздух е бил измерен в опаковка с оризови бонбонки на “Маги Къри”.

“Резултатът от анализа е крайно лош атестат за производителите. Високото съдържание на въздух е измама, клиентът е заблуден относно действителното количество”, заяви Армин Фалет от Службата за защита на потребителите. Същевременно той поясни, че използването на въздух при опаковането дори е задължително, за да не слепват продуктите. Според немските стандарти обаче той не бива да заема над 30 на сто от обема на опаковката.

У нас подобна норма не е въведена.

Срещу всички фирми производителки, при чиито изделия са били констатирани измамите, са били заведени следствия, твърдят от Хамбург. Оттам съобщават, че предстои да бъдат взети под лупа и други изделия. Вече било установено в отделни партиди, че в пакетчета за еднократни носни кърпички на “Софтис” имало по 9, а не по 10 бройки, какъвто е стандартът. Засечени били и опаковки на течен препарат за пране “Персил” с по 150 милилитра по-малко от обозначеното съдържание. Още по-драстични били отклоненията при козметичните изделия. Същото се отнасяло и до хранителни продукти като гръцкото сирене. То се предлага на немския пазар срещу 1,79 евро опаковката от 200 грама. На същата цена обаче се харчат 150 грама с намалена масленост. Тук става дума за скрито повишение на цената и потребителите трябва да си отварят очите, съветват специалистите. (Труд)
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 7| 9122 |04.05.2011 Богаташи продават бизнеса си, трупат пачки в брой . 20| 5382 |14.04.2011 Световни марки продават тук друго качество . 3| 5763 |13.04.2011 Внимание! При почасово заплащане губим осигурителни права . 3| 9374 |30.03.2011 Нова ДДС измама: "продават" фирми на роми от Букурещ

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads