Забраняват на учениците да се натискат
Ученикът няма право да демонстрира прояви на интимна близост в сградата, в района на училището и по време на час, пише в. 24 часа. Това е записано в правилника за дейността на 32-а гимназия “Св. Климент Охридски” в София. СОУ “Йоан Екзарх Български” в Шумен също се грижи за морала на възпитаниците си и им забранява да демонстрират интимна близост. При нас има деца от 1-и до 12-и клас и сме виждали как малките с жив интерес наблюдават как големите се гушкат по коридорите, а това не е възпитателно, обясни директорката на 32-о Нели Костова.
Документите №1 за школата се приемат с решение на педагогическия съвет и са съобразени с правилника за приложение на закона за народната просвета. Повечето постановки са общи, но има и уникални за отделните училища.
Според основния документ на 32-о ученикът е длъжен да не се явява с опасни обувки, като е уточнено, че се има предвид маратонки с колелца и бутонки с шипове. Забранен също е пиърсингът по части от лицето - устни, нос, вежди и др.
20-о основно училище “Тодор Минков” в столицата също има свои задължителни постановки. Ученикът е длъжен да се обръща към учителите и възпитателите с “госпожо” и “господине”. В 1-и клас децата често се обръщат по име към педагозите както в детската градина, а трябва да им създадем някакви навици, коментира директорката Красинка Доганджийска.
Ученикът няма право да влиза в училищния двор с велосипед по време на учебни занятия. Площадките са с меки настилки и при нараняване трудно се поддържат. Не е позволено да се изхвърлят предмети от прозорците на училището.
20-о училище, както и много други имат задължителни униформи. Това също е записано в правилника. Еднаквото облекло щяло да внесе по-добра дисциплина и ред, както и истинско отношение към училището. "Униформата ни е практична, панталоните могат да се заменят с дънки например, защото панталонът е тъмносин. Елементът пуловер обаче винаги трябва да съществува, защото на него е емблемата на училището", уточни Красинка Доганджийска. (24 часа)
Моля, подкрепете ни.