Защо дрехите втора ръка стават все по-привлекателни?

Тенденцията ще се засилва, особено в САЩ, където митата на президента Доналд Тръмп вероятно ще увеличат цената на новите дрехи, и в световен мащаб благодарение на променящите се нагласи и пазаруването, подпомагано от изкуствен интелект (AI).
„Започваме да виждаме как все повече потребители се обръщат към препродажба“, казва Джеймс Рейнхарт, главен изпълнителен директор и съосновател на ThredUp. „След като хората започнат да пазаруват втора употреба, те продължават да го правят и занапред“, добавя той.
Потребителите вече могат да купуват стоки втора употреба на все повече места. Наред с платформите за дарения и винтидж магазините, има нарастваща онлайн екосистема за купуване на вещи втора употреба, включително през eBay, ThredUp, Poshmark и други пазари, където клиентите могат директно да продават и купуват вещи.
Все повече марки също така създават свои собствени онлайн предложения за препродажба, независимо или чрез възлагане на услуги на компании, които предоставят услуги за препродажба, включително Archive и Trove.
Според Тери Бойл, главен изпълнителен директор на Trove, последната има около 50 клиенти, като през втората половина на 2024 г. са добавени седем марки. Производителят на облекло за дейности на открито Patagonia Inc, марката за спортни облекла Lululemon Athletica Inc и продавачът на маратонки AllBirds Inc са сред тези, които използват услугите на Trove.
Според Бойл, за да привлекат повече купувачи, някои марки се стремят да интегрират препродажбата с останалата част от бизнеса си, като стартират общи онлайн каси, както и да харчат за маркетинг на трети страни за препродажба.
Световните продажби на мода втора употреба, които през 2024 г. са се увеличили с 15% в сравнение с предходната година, се очаква да надхвърлят 250 млрд. долара през 2025 г., а след това да преминат границата от 300 млрд. долара през 2027 г., се посочва в публикувания в сряда доклад, базиран на данни на ThredUp и изследвания на фирмата за анализ на търговията на дребно от трети страни GlobalData.
По-добра сделка
Голяма причина, поради която потребителите купуват употребявани стоки, е, че те са по-достъпни.
Пазаруването на артикули втора употреба позволява на хората да получат изгодни оферти за всякакви стоки, включително дрехи от по-висок клас марки, които обикновено са недостъпни, ако се закупят нови.
В САЩ наскоро наложените от Тръмп общи 20-процентни мита върху целия китайски внос вероятно ще повишат разходите за нови дрехи, продавани в цялата страна, което ще разшири разликата в цените между новите и употребяваните артикули, обяснява Райнхарт. Докато повечето нови дрехи, продавани в САЩ, се произвеждат в чужбина, предимно в Китай, голяма част от дрехите, продавани втора употреба в САЩ, идват от вътрешността на страната.
Моля, подкрепете ни.





