Зрители луднаха от адски децибели на тв реклами
Според Петрова, вариантите за уеднаквяване на звука са чрез наредба или със закон. Парламентарната комисия е проучила европейската и световната практика по този проблем. В Германия забраната рекламите да са с по-силен звук, влиза в сила през септември. В САЩ пък ще стане факт през декември. До сега в тези страни рекламните блокове обаче не са били по шумни от останалата тв продукция. Това е било постигнато чрез търговски договори с обществените телевизии.
У нас за силата на звука решавали рекламните агенции, които изработват клиповете. Телевизиите нямали право да пипат нищо по тях, увери депутатът. Според хора от рекламния бранш това обаче не е точно така. И радиата, и телевизиите можели да намляват или увеличават звука на рекламите.
Даниела Петрова коментира, че има технологичен начин за разрешаване на този проблем. По думите й, се работи в посока за уеднаквяване на телевизионния шум, без значение дали в ефира върви, филм, предаване, новини, реклами или каквото и да е. Тя не уточни дали това ще стане чрез намаляване на децибелите на рекламите или усилване на звука на основната тв продукция.
Припомняме, че още миналата година СЕМ предложи гръмогласните реклами да бъдат спрени със закон. Похватът с крещящите реклами ползват всички рекламодатели по света. Истината е, че те дори не увеличават нивото на звука, а го обработват за да стане по-плътен, като нивото не се пипа и остава стандартно. Това създава усещане, че се чува по-силно, но измервателните уреди не отчитат промяна.
Моля, подкрепете ни.