Понеделник, 23 Октомври 2017, 07:29
Frognews
0| 3982 |21.11.2016

Фрог Нюз стартира рубриката „Свободен пазар на електроенергия, Вие питате – ЧЕЗ отговаря“

.
От 1 април 2016 г. всеки потребител, включително и битов, има право да излезе на свободния пазар на електроенергия и да смени доставчика си на ток. Процесът на пълното отваряне на пазара има своите предимства, но крие и някои рискове за клиентите.

В тази връзка стартираме рубриката „Вие питате – ЧЕЗ отговаря“. Ще очакваме Вашите въпроси на редакционния имейл: info@frognews.bg Надяваме се да Ви бъдем полезни.

 

Трябва ли да се уведоми мрежовия оператор за смяната на Доставчика?

 

Смяната на доставчика на електрическа енергия се извършва по реда на Правилата за търговия с електрическа енергия и се администрира от мрежовия оператор. За тази цел в Западна България трябва да се уведоми „ЧЕЗ Разпределение България“ АД със съответното заявление за смяната на доставчика, което се подава в клиентските центрове на ЧЕЗ.

 

При смяна на Доставчика, ще се промени ли качеството на захранването?

 

Качеството на електрическата енергия не зависи от избрания от вас Доставчик, а от електроразпределителното предприятие, което отговаря за поддържане на електроразпределителната мрежа на съответната територия. Мрежовите услуги, които сте получавали на регулирания пазар остават без промяна. Електроразпределителните дружества имат същите права и задължения, както до момента.

 

Ако клиентите се снабдяват с електрическа енергия на свободния пазар, кой носи отговорност за качеството на захранващото напрежение?

 

Операторът на съответната електроразпределителна мрежа осигурява непрекъснатост на електроснабдяването и качество на доставяната електрическа енергия за всички клиенти на своята лицензионна територия, съгласно действащото законодателство в Република България. В тази връзка, всички въпроси и сигнали, свързани с качеството на захранването с електрическа енергия и предоставяните мрежови услуги, следва да се отправят към съответното електроразпределително дружество, към чиято мрежа са присъединени обектите на клиента. В случай, че обектите на потребление се намират географски на територията на Западна България, техният мрежови оператор е „ЧЕЗ Разпределение България“ АД.

 

Подробна информация за свободния пазар на електроенергия и оферта от „ЧЕЗ Електро България“ АД потребителите могат да получат на сайта на ЧЕЗ (www.cez.bg) в секция „Свободен пазар“, на денонощната телефонна линия на компанията - 0700 10 010, на имейл zaklienta@cez.bg или в Центровете за обслужване на клиенти на ЧЕЗ.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Журналистката Д. Гайтанджиева: България трябва да каже на САЩ, че спираме да изнасяме оръжие за Сирия 4| 4042 |20.10.2017 . Манастирски ливади – елитното гето на София 2| 8058 |20.10.2017 . Румен Петков: Вътрешният министър Радев е неадекватен и объркан 0| 4966 |19.10.2017 . Фрогоко: Велизар Енчев даде Каракачанов и МО на главния прокурор 5| 7412 |19.10.2017

КОМЕНТАРИ

Реклама
Реклама
Реклама

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах