Реклама / Ads
0| 8986 |16.10.2018 НАРОДЕН ГЛАС

Командирът на Граф Игнатиево: Българското небе винаги е пазено от български летци

.
Самолетът е средство, с което изпълняваме задачите си, но най-важното за военната авиация са подготвените летци, защото на практика те са хората, които ги изпълняват. Това каза командирът на Трета авиобаза - Граф Игнатиево бригаден генерал Димитър Петров в Деня на отворени врати във формированието, организиран по повод празника на военната авиация.
 

В 100-годишната история на Българските ВВС нашето небе е пазено и от германски, и от чешки, и от полски, и от руски, и от самолети българско производство, но винаги в техните кабини е стоял български летец. Това каза командирът на Трета авиобаза - Граф Игнатиево бригаден генерал Димитър Петров в Деня на отворени врати във формированието, организиран по повод празника на военната авиация.

Според него най-важната задача е да се осигурят българските летци, които ще седнат в кабината с необходимата подготовка и готови с цената на всичко да защитят Родината - без колебание и без компромис.

 

Прав е командирът. В бъдеще родното небе може да бъде защитавано от американски, шведски или други европейски изтребители, но най-важното е, кой ги управлява.

 

Военновъздушните сили /ВВС/ на Българската армия отбелязват днес своя празник и 106 години от първия боен полет. На този ден през 1912 година пилотът Радул Милков - командир на Първо аеропланно отделение, и наблюдателят Продан Таракчиев превръщат самолета в бойна машина, като извършват първата в света бомбардировка от въздуха. Това става по време на Балканската война, когато български войски са обсадили Одринската крепост, смятана от цяла Европа за непревземаема. Те летят със самолет "Албатрос", а бомбардировката е извършена с ръчни гранати над гара Караагач. Полетът е продължил час и половина, през което време е осъществено и първото в света военновъздушно разузнаване.

 

Началото на българското въздухоплаване е поставено през 1903 година със създаването на Команда по балонно дело, която три години по-късно прераства в бойно подразделение към железопътната дружина под името "Въздухоплавателно отделение". През 1911 г. правителството взима решение за подготовка на летци и аеромеханици в чужбина и за купуване на самолети, в резултат на което през 1912 г. България вече има своя въздушна армада.

 

Днес Българските ВВС изпълняват няколко основни задачи - отбранителни, за поддържане на мира и сигурността, хуманитарни и спасителни. Главната мисия на ВВС е да гарантират въздушния суверенитет и сигурност на страната и съвместно с останалите видове въоръжени сили да защитават териториалната й цялост. В мирно време те са в състояние на постоянна готовност, водят подготовка за провеждане на бойни операции и участие в операции в отговор на кризи от невоенен характер, осъществяват контрол за спазване на режима на въздухоплаването и осигуряват неприкосновеност на въздушното пространство на страната. На въоръжение във ВВС са изтребители, щурмови самолет, вертолети, транспортни самолети, учебни самолети, зенитно-ракетни комплекси, радиолокационни станции, съобщава оше БТА.

 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 23| 14636 |06.05.2025 Бойко пита, Радев обяснява, F-16 мълчи, скандалът крещи . 0| 3823 |06.05.2025 Небето над София: Ми-17 и хеликоптери "Кугър", но без F-16, block 70 в Деня на храбростта . 38| 6880 |13.04.2025 Исторически ден за ВВС: България посрещна с тържествена церемония първия си изтребител F-16 Block 70 . 26| 61087 |02.04.2025 Не е ли малко срамно - посрещаме първия наш F-16 на база с името на руския граф Игнатиев, не на българския герой Списаревски?

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads