Ползи за България от проекта за тунел „Евразия“
Макар да е достигнал размер на населението от около 14 милиона души, Истанбул остава град, разделен на европейски и азиатски квартали. За да се свържат тези две части на града, са били построени два моста над Босфора. Както може да се очаква, тази мярка подобрява придвижването за известно време. Въпреки това, като се има предвид, че последният от двата моста е завършена през 1988 г., градът се нуждае силно от алтернативни средства за пренасочване на все по-натоварения трафик през Босфора или под него. Вместо да построят друг мост, турските власти и архитектите на града са решили, че решението на проблема с трафика на Истанбул не е друг мост, а тунелът "Евразия" – дълъг почти 15 км отсек, свързващ двата бряга на Босфора, който включва тунел с двойна платформа, дълъг 5,4 км, и позволява на пътуващите и туристите да пресекат пространството между Европа и Азия под морското дъно за по-малко от 15 минути.
Какво точно означава това?
· Времето за преминаване от азиатската до европейска част ще бъде намалено до по-малко от четвърт час.
· Азиатските и европейски магистрални мрежи на Турция ще бъдат свързани по-добре, което ще окаже влияние върху търговия не само в Турция, но и в рамките на всички наземни търговски дейности между Европа и Азия.
· Заедно със стратегическото позициониране на летището и железопътната мрежа, проектът за тунела "Евразия" ще позволи на Турция да оптимизира максимално капацитета си и репутацията си на транспортен център от местно и международно значение.
· Въздействие върху икономиката на България
Макар и проектът за 1,4 млрд. щатски долара да е предназначен предимно за облекчаване на локалните задръствания, той ще има забележителни икономически ползи и за България. Транспортният тунел съвместно с актуалният въздушен транспорт и разширяващата се железопътна мрежа, както и свързването на магистралните мрежи, ще осигурят по-бързото и ефетивно транспортиране на стоки от България до Близкия Изток и Азия, както и обратно.
Тунелът Евразия ще насърчи бизнес контактите и търговския обмен между наши компании и азиатски бизнес котрагенти.
От друга страна, поради благоприятното си географско положение и редица геополитически фактори, България ще извлече редица икономически ползи от увеличения обем търгувани стоки между Азия и Европа.
Статия на Десислава Николова, Маркетинг Координатор, EVS Translations. (линк към https://www.evs-translations.bg)
Моля, подкрепете ни.