Реклама / Ads
5| 6751 |19.09.2013 НАРОДЕН ГЛАС

Ползи за България от проекта за тунел „Евразия“

.
Босфорът винаги е имал стратегическо инфраструктурно значение за България. Още от времето на Римската империя Босфора, който разделя Черно море от Средиземно море, е считан за мястото, където се срещат Изтока и Запада, Ориента и Западната цивилизация.
 
В продължение на хилядолетия водният път е бил решаваща част от търговския маршрут по Пътя на коприната и мост между съседните, често конкуриращи се империи. Въпреки че Истанбул или градът, който обхваща двата бряга на Босфора, е бил населен още от VII век преди Христа и е бил изправен пред почти всички възможни предизвикателства, с които един град може да се сблъска в течение на вековете, сега е застрашен от проблем, който заплашва гъсто населената метрополия буквално да замръзне на място: трафика.

 

Макар да е достигнал размер на населението от около 14 милиона души, Истанбул остава град, разделен на европейски и азиатски квартали. За да се свържат тези две части на града, са били построени два моста над Босфора. Както може да се очаква, тази мярка подобрява придвижването за известно време. Въпреки това, като се има предвид, че последният от двата моста е завършена през 1988 г., градът се нуждае силно от алтернативни средства за пренасочване на все по-натоварения трафик през Босфора или под него. Вместо да построят друг мост, турските власти и архитектите на града са решили, че решението на проблема с трафика на Истанбул не е друг мост, а тунелът "Евразия" – дълъг почти 15 км отсек, свързващ двата бряга на Босфора, който включва тунел с двойна платформа, дълъг 5,4 км, и позволява на пътуващите и туристите да пресекат пространството между Европа и Азия под морското дъно за по-малко от 15 минути.

 

Какво точно означава това?

 

·        Времето за преминаване от азиатската до европейска част ще бъде намалено до по-малко от четвърт час.

 

·        Азиатските и европейски магистрални мрежи на Турция ще бъдат свързани по-добре, което ще окаже влияние върху търговия не само в Турция, но и в рамките на всички наземни търговски дейности между Европа и Азия.

 

·        Заедно със стратегическото позициониране на летището и железопътната мрежа, проектът за тунела "Евразия" ще позволи на Турция да оптимизира максимално капацитета си и репутацията си на транспортен център от местно и международно значение.

      

·        Въздействие върху икономиката на България

 

Макар и проектът за 1,4 млрд. щатски долара да е предназначен предимно за облекчаване на локалните задръствания, той ще има забележителни икономически ползи и за България. Транспортният тунел съвместно с актуалният въздушен транспорт и разширяващата се железопътна мрежа, както и свързването на магистралните мрежи, ще осигурят по-бързото и ефетивно транспортиране на стоки от България до Близкия Изток и Азия, както и обратно.

Тунелът Евразия ще насърчи бизнес контактите и търговския обмен между наши компании и азиатски бизнес котрагенти.

От друга страна, поради благоприятното си географско положение и редица геополитически фактори, България ще извлече редица икономически ползи от увеличения обем търгувани стоки между Азия и Европа.

Статия на Десислава Николова, Маркетинг Координатор, EVS Translations. (линк към https://www.evs-translations.bg)

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 6499 |18.09.2013 "България си ти!" раздава супи и баници на бедни . 0| 7194 |16.09.2013 „България си ти!“ откри учебната година в село Снежина . 0| 6854 |03.09.2013 „България си ти!“ помага на семейството на нелепо загинал моторист от Казанлък . 0| 6183 |08.07.2013 Национално движение "България си ти!" помогна на младо семейство

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads