0|
6068
|24.09.2014
НАРОДЕН ГЛАС
Правят аутобан от Калотина до Храбърско
Отсечката на автомагистралата от Калотина до пътен възел Храбърско с дължина от 32 км може да бъде изградена до 3 години. Това съобщи председателят на УС на АПИ инж. Лазар Лазаров. В нея ще се включва и най-тежката част през дефилето до Драгоман.Според пътния шеф за трасето има изготвен подробен устройствен план.
„Вече тръгват процедурите по отчуждаване и ако те минат успешно до средата на следващата година, няма да има проблем да тръгне и строителството и за 2 години да завърши”, прогнозира Лазаров.
Проектът ще се финансира с кредити от ЕИБ по програмата „Европейски транспортни коридори”. Според личното мнение на Лазаров тази форма на инвестиции ще направи реализацията на проектите по-бърза отколкото по субсидираните европрограми, пише "Монитор".
„Спестява се времето за писане на апликационна форма и одобрението й. АПИ има 20-годишен опит в работата с ЕИБ. С тяхна помощ са строени лот 1 и 5 на „Тракия”, припомня той.
Последната отсечка от магистралата между столицата и Калотина при Храбърско и връзката й с бъдещата северна скоростна тангента ще се строи последна и вероятно ще бъде завършена около 2020 г.
„В следващите няколко години трябва да се завърши и останалата южна част от западната дъга от АМ „Люлин” до резиденцията в Бояна, както и последното парче от южната дъга от жк „Младост” до АМ „Тракия” (през Герман)”, каза още инж. Лазаров. Той поясни, че на бул. „Цар Борис ІІІ” и Околовръстното ще има нормален пътен възел във формата на диамант.
По думите му от този булевард до светофара за отклонението на кв. „Овча купел 2” западната дъга ще е на естакада, както е част от южната дъга. По-нататък към жк „Люлин” трасето ще минава близо до стената на микроязовира. На кръстовището за Суходол ще има пътен възел. Проектът там е по-сложен, но до 2018 г. може да стане.
Проектът ще се финансира с кредити от ЕИБ по програмата „Европейски транспортни коридори”. Според личното мнение на Лазаров тази форма на инвестиции ще направи реализацията на проектите по-бърза отколкото по субсидираните европрограми, пише "Монитор".
„Спестява се времето за писане на апликационна форма и одобрението й. АПИ има 20-годишен опит в работата с ЕИБ. С тяхна помощ са строени лот 1 и 5 на „Тракия”, припомня той.
Последната отсечка от магистралата между столицата и Калотина при Храбърско и връзката й с бъдещата северна скоростна тангента ще се строи последна и вероятно ще бъде завършена около 2020 г.
„В следващите няколко години трябва да се завърши и останалата южна част от западната дъга от АМ „Люлин” до резиденцията в Бояна, както и последното парче от южната дъга от жк „Младост” до АМ „Тракия” (през Герман)”, каза още инж. Лазаров. Той поясни, че на бул. „Цар Борис ІІІ” и Околовръстното ще има нормален пътен възел във формата на диамант.
По думите му от този булевард до светофара за отклонението на кв. „Овча купел 2” западната дъга ще е на естакада, както е част от южната дъга. По-нататък към жк „Люлин” трасето ще минава близо до стената на микроязовира. На кръстовището за Суходол ще има пътен възел. Проектът там е по-сложен, но до 2018 г. може да стане.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads