Реклама / Ads
2| 5229 |16.01.2012 СВЯТ

Каприз на капитана потопил “Конкордия”

.
Капитанът на потъналия кораб “Коста Конкордия” е извършил неразрешена маневра за промяна на зададения курс заради карприз. Това заяви днес шефът на управителния съвет и изпълнителен директор на компанията "Коста Крочере" Пиер Луиджи Фоски, цитиран от световните агенции.
 

 

В петък вечерта корабът "Коста Конкордия" се удари в скали, заседна и се наклони в пристанищната зона на остров Джилио. Последва паническа евакуация на намиращите се на борда 4200 пътници и екипаж. Досега са открити телата на шест души, издирват се 16.

"Компанията ще остане в тесен контакт с капитана и ще му осигури цялата нужна помощ, но трябва да признаем фактите и не можем да отречем, че става дума за човешка грешка", заяви Пиер Луиджи Фоски в Генуа. Той заяви, че корабът е покрил всички тестове за безопасност и технически тестове при оценката през 2011 г.

Фоски заяви, че главната грижа на компанията е безопасността и благополучието на пътниците и екипажа, както и да се гарантира, че няма да има изтичане на гориво във водите на остров Джилио. В кораба има 2300 тона гориво и до момента не са забелязани течове, посочи той.

Капитанът на "Коста Конкордия" Франческо Скетино е обвинен в непредумишлено убийство на няколко души, в крушение и в преждевременно напускане на бедстващ кораб.

 

Нова версия за причините за трагедията с италианския туристически кораб "Коста Конкордия" разкрива днес в. "Кориере дела сера".

Според тази версия капитанът е доближил плавателния съд до брега заради шефа на сервитьорите на кораба, който бил роден на Джилио. Малко преди трагедията Скетино се обърнал към шефа на сервитьорите Антонело Тиеволи с думите: "Антонело, ела да видиш колко близо сме до Джилио". На този призив станали свидетели няколко души, цитирани от вестника.

Според добре запознат източник Тиеволи е трябвало да вземе отпуск още миналата седмица и да си отиде на Джилио, но не могъл да си намери заместник и трябвало да остане за новия курс. Скетино поискал да му направи символична услуга, като прекара огромния кораб край скалистите брегове на тосканския остров. Самият капитан се оправдава, че се е доближил до острова след като необозначена на картите скала пробила пробойна на дъното на кораба.

Бордният комисар на кораба Манрико Джампедрони спасил десетки пасажери, преди да пропадне в дупка и да счупи крака си, поради което напуснал кораба 36 часа след крушението, предаде Франс прес.

Има много висок риск от екологична катастрофа за остров Джилио, заяви италианският министър на околната среда Корадо Клини по повод опасността от изтичане на гориво от "Коста Конкордия".

 

Шестимата български моряци от "Коста Конкордия" не са изпитали затруднение при напускането на потъващия кораб.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 2| 5709 |16.01.2012 За оставката на Бъсеску скандират в Румъния . 14| 6674 |16.01.2012 Европа е без бъдеще, ако Германия и Франция не се договорят? . 4| 5757 |16.01.2012 Нова жертва на "Конкордия" . 5| 6695 |15.01.2012 Белезници за капитана на потъналия лайнер

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads