2|
5115
|17.06.2009
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
60% от леглата по морето празни

60% от леглата по морето ще останат празни през това лято, прогнозира директорът на Института по анализи и оценки в туризма Румен Драганов.
Причината е свръхзастрояването в морските курорти, твърди експертът.
Заради липсата на кандидат-почиващи в нароените през последните години сгради инвеститорите пробваха всякакви трикове. Освен продажбата на хотели на парче като стаи за персонала вложителите сложиха на тезгяха и сградите като ваканционни комплекси и дори офиси.
Средната сезонна заетост на хотелите на плажа за миналата година е била 34%. Въпреки черните прогнози през това лято без гости ще останат само сградите на недалновидните инвеститори. Както и малките туристически обекти, далеч от плажната ивица, които не предлагат достатъчно бонуси. Големите хотелиери, които смъкнаха цените, имат договори с водещи туроператори и предлагат собствен плаж и допълнителни екстри към леглото, напълниха туристическите си обекти още през юни. По-малките, които разчитат на индивидуални резервации и продажби на рецепция, обаче имат проблеми, признават от бранша.
Има отлив и на бизнес пътуванията. Близо 1 милиард лева по-малко ще приберем от чужди туристи в сравнение с миналата година като цяло. Тези пари обаче ще се компенсират от родните гости и екскурзианти. Така общо браншът ще генерира 8 млрд. лв. за 2009 г., прогнозира Драганов.
Заради липсата на кандидат-почиващи в нароените през последните години сгради инвеститорите пробваха всякакви трикове. Освен продажбата на хотели на парче като стаи за персонала вложителите сложиха на тезгяха и сградите като ваканционни комплекси и дори офиси.
Средната сезонна заетост на хотелите на плажа за миналата година е била 34%. Въпреки черните прогнози през това лято без гости ще останат само сградите на недалновидните инвеститори. Както и малките туристически обекти, далеч от плажната ивица, които не предлагат достатъчно бонуси. Големите хотелиери, които смъкнаха цените, имат договори с водещи туроператори и предлагат собствен плаж и допълнителни екстри към леглото, напълниха туристическите си обекти още през юни. По-малките, които разчитат на индивидуални резервации и продажби на рецепция, обаче имат проблеми, признават от бранша.
Има отлив и на бизнес пътуванията. Близо 1 милиард лева по-малко ще приберем от чужди туристи в сравнение с миналата година като цяло. Тези пари обаче ще се компенсират от родните гости и екскурзианти. Така общо браншът ще генерира 8 млрд. лв. за 2009 г., прогнозира Драганов.
Моля, подкрепете ни.






Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads