2|
7274
|02.04.2009
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
България целогодишна туристическа дестинация
Правителството прие Националната стратегия за устойчиво развитие на туризма в България 2009-2013 г., съобщиха от пресцентъра на Министерски съвет.
Документът се готви отдавна, но по него беше постигнат напредък едва след създаването на Държавно-обществената консултативна комисия по туризма начело с вицепремиера Ивайло Калфин.
Целта е повишаване на конкурентоспособността и ефективността на туристическия сектор чрез ефективно използване на природните и антропогенните ресурси.
Проектът, изработен от представители на Държавната агенция по туризъм, на туристическия и хотелиерския бранш, както и на академичната общност, предвижда през следващите години страната ни да стане позната и предпочитана от българските и чуждестранните туристи целогодишна дестинация, със специфичен облик и национална идентичност – природна, архитектурна и културна, със запазени традиции и природни ресурси.
Заложените в стратегията цели ще бъдат постигнати като страната ни стане дестинация от по-висок клас на световния туристическа пазар като качество и добавена стойност; чрез подобряване на инфраструктурата на национално, регионално и общинско ниво; чрез единно прилагане на международните стандарти и най-добрите европейски практики; съхраняване, опазване и подобряване на качествата на туристическите ресурси.
От голямо значение е и ефективният маркетинг и рекламата на България като туристическа дестинация.
В документа се посочва, че досега страната ни е предлагала предимно масов тип туристически продукт и не е използван потенциалът на природните и културните ресурси, с които разполага.
За промяна на досегашния имидж ще спомогне развитието на културния, SPA, уелнес, балнеоложки, селски и екотуризъм, събитиен, спортен, ловен и голф туризъм.
Изпълнението на заложените в националната стратегия мерки ще доведе до нарастване на приходите от туризъм до 7,9 млрд. евро през 2013 г. За сравнение през 2008 г. те са 2,6 млрд. евро. Очаква се след пет години един турист да харчи на ден у нас по 108 евро, докато през м. г. той е изразходвал по 58 евро.
Финансирането на заложените в стратегията мерки и дейности ще се реализират със средства от републиканския бюджет, бюджета на общините, оперативните програми, Програмата за развитие на селските райони 2007-2013 г., туристическите сдружения, собствен финансов ресурс на лицата, извършващи туристическа дейност и т. н.
Проектът на националната стратегия е изработен съвместно с представителите на туристическия и хотелиерския бранш и е публикуван на интернет страницата на Държавната агенция по туризъм. Frognews.bg
Целта е повишаване на конкурентоспособността и ефективността на туристическия сектор чрез ефективно използване на природните и антропогенните ресурси.
Проектът, изработен от представители на Държавната агенция по туризъм, на туристическия и хотелиерския бранш, както и на академичната общност, предвижда през следващите години страната ни да стане позната и предпочитана от българските и чуждестранните туристи целогодишна дестинация, със специфичен облик и национална идентичност – природна, архитектурна и културна, със запазени традиции и природни ресурси.
Заложените в стратегията цели ще бъдат постигнати като страната ни стане дестинация от по-висок клас на световния туристическа пазар като качество и добавена стойност; чрез подобряване на инфраструктурата на национално, регионално и общинско ниво; чрез единно прилагане на международните стандарти и най-добрите европейски практики; съхраняване, опазване и подобряване на качествата на туристическите ресурси.
От голямо значение е и ефективният маркетинг и рекламата на България като туристическа дестинация.
В документа се посочва, че досега страната ни е предлагала предимно масов тип туристически продукт и не е използван потенциалът на природните и културните ресурси, с които разполага.
За промяна на досегашния имидж ще спомогне развитието на културния, SPA, уелнес, балнеоложки, селски и екотуризъм, събитиен, спортен, ловен и голф туризъм.
Изпълнението на заложените в националната стратегия мерки ще доведе до нарастване на приходите от туризъм до 7,9 млрд. евро през 2013 г. За сравнение през 2008 г. те са 2,6 млрд. евро. Очаква се след пет години един турист да харчи на ден у нас по 108 евро, докато през м. г. той е изразходвал по 58 евро.
Финансирането на заложените в стратегията мерки и дейности ще се реализират със средства от републиканския бюджет, бюджета на общините, оперативните програми, Програмата за развитие на селските райони 2007-2013 г., туристическите сдружения, собствен финансов ресурс на лицата, извършващи туристическа дейност и т. н.
Проектът на националната стратегия е изработен съвместно с представителите на туристическия и хотелиерския бранш и е публикуван на интернет страницата на Държавната агенция по туризъм. Frognews.bg
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads