Реклама / Ads
2| 5805 |22.07.2019 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

От фалшиви хотели и дублирани резервации се жалват туристите

.
Източник: БГНЕС
Туристите най-често се жалват от хотели менте, дублирани резервации или нелоялни търговски практики. Това показва информация от Комисията за защита на потребителите (КЗП) и Европейския потребителски център (ЕПЦ) в изследване от началото на 2019 г.
 

Единият случай е с британски студенти, които правят резервация през един от сайтовете за настаняване във вила в Свети Влас, която се оказала в лошо състояние. Парите са им върнати и са настанени на друго място. Проверка на контролните органи установява, че къщата е била затворена, както и че не е вписана в регистъра на категоризираните места за настаняване. Въпросният обект вила вече не се предлага в портала.

 

В КЗП е постъпил и сигнал за хотел в Китен за дублиране на резервации. След проверката се оказва, че хотелът наскоро е продаден на търг, а предишният собственик е продал настанявания, с което новият не е запознат.

 

Първоначалната версия за дублиране на резервации  хотела със скандала с изреаелски туристи и неговия управител беше опровергана. Всъщност до създалото се напрежение се е стигнало поради настояването на израелците да влязат в стаята си веднага с пристигането им в 11,00 часа, докато настаняването навсякъде стандартно е от 14,00 ч. Туроператорът веднага е намерил друг хотел, в който да настани клиентите си.

 

Друг сигнал от чуждестранен турист е за услугите на плажа. Рускиня е наела на първа линия шезлонг и чадър, за което е платила 20 лв., докато по думите й на табелата на плажа пише, че всеки от атрибутите е по 6 лв. Проверката на комисията констатира, че върху информационната табела на плажа освен цените за наемането на чадър, шезлонг и шалте, е посочено и следното: "I линия комплект: 20 лв." Комисията се произнесе за наличие на нелоялна търговска практика, която се изразява в принудителна продажба на услуги в комплект.

 

Според Румен Драганов, шеф на Института за анализи и прогнози в туризма, най-често курортистите се жалват от неизпълнение на договори. По думите му понякога се обещава едно, но се оказва нещо съвсем друго. „Повечето жалби са от чужденци, защото при тях има такива договори. Нашите отиват, избират и ако им хареса, се настаняват“, обясни експертът. „За това трябва снимките на офертите в сайтовете да бъдат ясни, а не да се предлагат стари фотоси от времето, когато хотелът е бил нов, и да се споменава в рекламата, че има бележки и да се отбележат точно какви са и тогава не би имало проблеми“, добавя той.

 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 12| 5949 |15.07.2019 Проговори хотелиерът от екшъна с израелките в Слънчев бряг . 1| 4719 |04.05.2019 293 фалшиви бг банкноти са задържани от БНБ за първите три месеца . 8| 5484 |05.03.2019 Хотелиери искат държавата да плаща реклама в самолетите . 12| 12013 |18.01.2019 Данни на БНБ за срив на инвестициите разобличиха фалшиви новини на министър Караниколов

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
Реклама / Ads