3|
5678
|29.01.2010
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Германия обърна гръб на пистите в България
Големите туроператори в Германия вече подготвят зимните каталози за идната 2011 година. В тях обаче за пореден път ще липсва дестинация с името "България", пише Money.bg.
От 3 години насам България остава извън зимните ни дестинации. Запитванията за тази дестинация намаляха значително, така че нямаме икономическа изгода. Затова извадихме България от зимните ни каталози.
Така коментира пред Маринела Липчева от Дойче мястото на България в световния туризъм Михаел Никел, който ръководи отдел туристически продукти във фирмата REWE Touristik, обединяваща шест гeрмански туроператори, сред които и големите ITS и Jahn Reisen.
Една от основните причини за отсъствието на България от германските зимни каталози е несигурността със снежната покривка. В сравнение с останалите зимни дестинации по света страната започна да използва относително късно така наречените оръдия за изкуствен сняг и при това не във всички курорти. В Пампорово, например, изкуственият сняг по повечето писти стана факт едва тази зима, когато се инвестира масирано в съответната техника.
По мнение на германските туроператори германците по принцип предпочитат да пътуват с коли до ски-курортите, които са им наблизо. Това обаче не пречеше на туристическия гигант TUI да включва България в зимните си каталози до преди три-четири години. Една от причините за промяната в тази политика е инфраструктурата у нас и проблемите с трансфера на туристи до българските ски-курортите, който би трябвало да бъде съкратен значително, препоръчва Сузане Щюнкел от концерна TUI.
Заради ниския интерес към страната малкото германци, отправили се на ски в България, могат да ползват редовните полети, а те са само до София. Хубаво би било, ако туристите за курорта "Пампорово" кацат на летище Пловдив, но то е в окаяно състояние, казват експерти, работещи с германски туроператори. Чартърните полети до Пловдив са отпаднали и по тази причина, не само заради малкия брой туристи.
Според Михаел Никел от REWE Touristik една от най-важните причини, довели до изваждането на България от зимните каталози на големите германски туроператори, е несъответствието между цени и предлагане: "От значение за нас е да има разумно и конкуретноспособно отношение между цени и предлагане. Вярно, българите все казват, че са евтина дестинация, но това в крайна сметка не е така за германските туристи, защото те плащат и полетите до там и обратно", казва ръководителят на отдел "Туристически продукти" в REWE Touristik.
Той познава всички зимни курорти в страната от преди няколко години. "Впечатленията ми оттогава са, че в Боровец и Пампорово имат много да наваксват по отношение на инвестициите, докато в Банско пък се струпаха огромно количество инвестиции. Бумът на строежи е доста контрапродуктивен за туризма, защото туристите искат да карат ски сред природата, а не сред строителни площадки", обяснява Михаел Никел.
Преди този зимен сезон в няколко български курорта като Пампорово и Чепеларе бяха наляти милиони лева инвестиции за подобряване на техническите условия по пистите. Само че в офисите на големите туристически фирми в Германия не знаят това и България пак няма да бъде включена в зимните им каталози за 2011 година. Стара истина е, че туризмът не може да успее без разумна и масирана реклама.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads