Реклама / Ads

3| 4507 |13.10.2008 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Глобяват с 300 хил. лв. Пловдивския панаир

.
КЗК установи, че дружеството се е възползвало от монополното си положение при предоставяне на услугата "изграждане на изложбени конструкции".

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи две санкции на обща стойност 300 000 лв. на "Международен панаир Пловдив" АД, гр. Пловдив, за извършени нарушения по чл.18, т.1 от ЗЗК. Нарушенията са свързани с налагане на нелоялни търговски условия и ценова злоупотреба.
"Международен панаир Пловдив" АД притежава господстващо положение на пазара за предоставяне на услугите “право на изграждане", “заверка на проект" и “изграждане на изложбени конструкции”, аргументират се от КЗК.
Производството е образувано по самосезиране, въз основа на писмо от посланика на кралство Белгия Филип Беке, сигнал от Филип Суинен, президент на Големия регион и по молба на “Асоциация на фирмите за панаирни и изложбени услуги – България”.

globi_plovdiv.jpg
 снимки Вяра Йовева

КЗК установи, че дружеството се е възползвало от монополното си положение при предоставяне на услугата "изграждане на изложбени конструкции”, повишило е цената й само спрямо конкурентните фирми, а е запазило своята пакетна цена за право и изграждане на изложбените конструкции. По този начин "Международен панаир Пловдив" АД лишава останалите участници на пазара от възможност за печалба и елиминира реалната конкуренция.
Проучването показало още, че липсва ясна регламентация на правото на отказ на Панаира да сключва договори за изграждане на изложбени конструкции, както и на правото на едностранно изменение на Общите условия и тарифите. Това дава възможност на дружеството да налага нелоялни търговски условия и едностранно да изменя Общите условия, вкл. цени, във вреда на интересите на клиентите на Панаира. Постановено е прекратяване на нарушенията.

Междувременно стана ясно, че Международен панаир Пловдив ще обжалва пред Върховния административен съд решението на Комисията за защита на конкуренцията за налагане на санкции, аргументирани с господстващото положение на дружеството.

"Международен панаир Пловдив е една от близо 30-те компании, организиращи изложения в България, но не е монополист. Годишно в страната се провеждат около 200 панаирни прояви в 40 града домакини. В Пловдив се организират 47 от тях, а над 55 – в София. Съгласно своя статут Международен панаир Пловдив, в който акционер е и държавата, има за основна задача да представя българската икономика. В този смисъл той не се стреми към монопол на пазара, а към възможно най-пълно представителство на българските фирми и към контакти с възможно най-широк кръг партньори, чиито права никога не са били накърнени.Отношенията с тях се регламентират въз основа на Общите условия и тарифи за участие в проявите, организирани от дружеството, както и от договори с фирмите, изграждащи щандове и бунгала на територията на панаирния комплекс. Те са приели вписаните права и задължения на страните", казаха от Панаира.

В Общите условия е записано, че Международен панаир Пловдив си запазва правото да извършва промени в тях и своевременно да уведомява партньорите си. На същия принцип работят и други големи компании и финансови институции в България, в чиито договори също е отбелязано правото на едностранни промени, без да се фиксират срокове.

Не е прецедент и включеното право на отказ от сключване на договори с фирми за изграждане на щандове, бунгала или извършване на други услуги. Както всички търговски дружества в България, така и Международен панаир Пловдив има право да избира с кои контрагенти да работи. В случая то се базира на изисквания за безопасност, качество на изграждането, коректност на партньорите и други съществени показатели. До този момент Международен панаир Пловдив не се е възползвал от това свое право и не е отказал на нито една външна фирма да изгражда щандове и бунгала.

Що се отнася до "стесняването на маржа", упоменато от Комисията за защита на конкуренцията, то се дължи не на различна такса за изграждане, които е дължима от външните фирми. Преди Международния технически панаир през 2007 г. строителните фирми поискаха да бъде удължен периодът за монтаж от 10 на 20 дни. Това увеличава разходите за ток, вода, охрана, общо почистване, обслужващ персонал, които влизат в таксата. Основанията за нея се потвърждават и от Комисията за защита на конкуренцията именно заради тези разходи. Тяхното увеличаване води и до повишаване на размера й.

Международен панаир Пловдив ще продължи да развива на равноправна основа отношенията със своите клиенти, контрагенти и партньори, съобразно изискванията на европейското законодателство. Frognews.bg

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. 0| 5895 |09.05.2008 Около 1000 фирми участват на пловдивския панаир . 0| 5382 |01.04.2008 Георги Гергов продава акциите си в Пловдивския панаир . 4| 5304 |27.09.2007 Златни медали взеха 51 продукта на Пловдивския панаир . 4| 5140 |24.09.2007 Пловдивският панаир стартира с 3600 фирми от 49 страни

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads

БЛОГОВЕ